تاریخ : 1398,چهارشنبه 23 مرداد15:25
کد خبر : 323814 - سرویس خبری : فرهنگی اجتماعی

تجمع دانشجویان عدالتخواه در اعتراض به روند خصوصی‌سازی؛

اجرای تئاتر خیابانی در اعتراض به روند خصوصی‌سازی/ قوه قضاییه به پرونده خصوصی‌سازی وارد شود

جمعی از دانشجویان عدالتخواه صبح امروز با تجمع روبروی ساختمان قوه قضاییه خواستار ورود قوه قضاییه به مسئله واگذاری‌ها و خصوصی سازی ها شدند. در این تجمع دانشجویان با پلاکاردهایی با عنوان های از جمله «تا زمانی که قوه قضاییه خواب است، خصوصی خواران مشغول تغذیه اند» در دست داشتند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، جمعی از دانشجویان عدالتخواه صبح امروز با تجمع روبروی ساختمان قوه قضاییه خواستار ورود قوه قضاییه به مسئله واگذاری‌ها و خصوصی سازی ها شدند. در این تجمع دانشجویان با پلاکاردهایی با عنوان های از جمله «تا زمانی که قوه قضاییه خواب است، خصوصی خواران مشغول تغذیه اند»، «خصوصی سازی= تعمیق قانونی شکاف طبقاتی»، «خصوصی سازی، عرصه همدستی زر و زور و تزویر» در دست داشتند.

اجرای تئاتر خیابانی در اعتراض به خصوصی‌سازی‌ها
دانشجویان در این تجمع با اجرای تئاتر خیابانی اعتراض خود را به روند خصوصی‌سازی‌ها نشان دادند.

قوه قضاییه عوامل واگذاری های فسادآلود را محاکمه کند
تجمع کنندگان در بیانیه خواستار ورود قوه قضاییه شدند، در این بیانیه آمده است: مطالبه اصلی ما از قوه قضاییه محاکمه عوامل واگذاری‌های فسادآلود و پس گرفتن تمام کارخانه ها و صنایعی‌ که با دور زدن و شکستن قوانین واگذار شده است.

در این بیانیه آمده است: « رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران می‌فرمایند عده ای هستند که کارخانه را سرپا از دولت می‌خرند و کارخانه را از بین می‌برند. باید جلوی اینها را گرفت. اینها جزو وظایف اساسی دولت اسلامی است دولت، نه فقط قوه مجریه بلکه قوه قضاییه و مقننه نیز هم علاوه بر این ما امروز شاهد آن هستیم که تخلفات و خطایای رخ داده در جریان خصوصی‌سازی ها امروز بیش از هر چیزی به افزایش ناعدالتی و ظهور طبقات مرفه جدیدی که برخواسته از رانت و فساد و تبعیض‌اند می گردد.

قوه قضاییه پیش از هر چیزی موظف به اقامه قسط در جامعه است و امروز این مفاسد مرتبط با خصوصی‌سازی تا زمین خواری های لواسان ادامه پیدا کرده. واضح است که عدم پیروی از قوانین و همچنین استفاده از خلاء‌های قانونی توسط مفسدین قانون دان منجر به ثروتمند تر شدن ثروتمندان و فقیرتر شدن کارگران گشته علاوه بر این لازم است تذکر بدهیم که تاکنون ما سه نامه خطاب به آقای رئیسی فرستاده‌ایم و به ایشان در مورد مفاسد رخ داده و مفاسد احتمالی پیش رو هشدار دادیم و متاسفانه جوابی از ایشان نگرفتیم.

مطالبه اصلی ما از قوه قضاییه محاکمه عوامل این واگذاری های فسادآلود و پس گرفتن تمام کارخانه ها و صنایعی است که با دور زدن و شکستن قوانین واگذار شده. علاوه بر این بر قوه قضاییه واجب است که جهت پیشگیری از وقوع جرائم بعدی و همچنین پر کردن خلاء های قانونی به ارسال لوایحی برای اصلاح قانون اجرایی اصل 44 اقدام کند. مجدداً به قوه قضاییه تذکر می‌دهیم که در صورت تعلل در مقابله با مفاسد خصوصی‌سازی، تولید ملی همچنان به سراشیبی سقوط خود ادامه خواهد داد.

خصوصی سازی افسار گسیخته باعث  بیکاری قشر مستضعف شده است
دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی با بیان اینکه چندین سال است که عده ای عزمشان را جزم کردند تا تمام شرکت های تولیدی و سود ده کشور را به افرادی خاص واگذار کنند، گفت: ما اسم این اقدامات را رهاسازی میگذاریم چرا که کارخانه های که برندهای برتر و اصلی کشور شناخته می شود بعد از یک ماه از واگذاری به یک ماه تعطیل می شوند.

صبوری با تاکید بر اینکه عده ای منفعالانه در مقابل واگذاری ها سکوت کردند، عنوان کرد: قشر مستضعف و صاحب انقلاب نکرد که 40 سال بعدتر وابستگان به ثروت و قدرت، به اسم این که زمانی انقلاب کردیم، صاحبان سرمایه ملی و جان و مال و ناموس مردم بشوند و سرنوشت مردم را در معیشت و امنیت به دست بگیرند.

او تصریح کرد: حرف ما یک کلام است و مدت هاست پیگیری میکنیم و در دیدار رهبری هم عرض کردی و به صورت مکرر هم به صورت حضور میدانی به مجموعه های مختلف از جمله نهاد ریاست جمهوری تذکر داده ایم و الان هم خطابمان به قوه قضاییه است. این دستگاه و هر نهاد دیگری در جمهوری اسلامی باید هدف و نیتش حفظ نظام و تحقق ارمان ها و شعارهای انقلاب و حمایت از مستضعفین باشد.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در پایان گفت: این عقب نشینی از آرمان های انقلاب است که به جای حمایت از تولید، با خصوصی سازی افسار گسیخته، هرروز با بیکاری قشر مستضعف مواجه باشیم.

عده ای با این واگذاری ها رانت گرفتند و در لواسان برج ساختند
علی اسکندری، عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی با انتقاد از روند افسارگسیخته خصوصی سازی های رانتی، گفت: وقتی دیدیم کسی حرف ما را نمی شنود از طریق تجمع مقابل سازمان خصوصی سازی حرف اصلی مان را رساندیم ولی باز هم دیدم گوشی برای شنیدن نیست، لذا جلوی وزارت اقتصاد و ساختمان پاستور حرفمان را به ریاست جمهوری هم رساندیم اما آقایان کلا خواب هستند.

او اضافه کرد: آقای رئیس جمهور ما بیداریم و شما مدت هاست خوابید و نمیبیند چه بلایی به سر هپکو و تک تک کارخانه هایی که زمانی کالاهای استراتژیک کشور را تولید می کردند آمده است و معترضان به این روند را هم بایکوت می کنند.

اسکندری با بیان اینکه کارگران در هفت تپه 30 روز کف خیابان بودند و صداوسیما واکنشی نشان نداد، تصریح کرد:  از صدا و سیما و آقای علی عسکری که هیچ توقعی نیست اما ما دانشجویان بیداریم و آمده ایم بگوییم آقای رئیسی دم شما گرم که گفتید پیگیرید اما اگر این پیگیری امروز انجام نشود دیگر فایده ای نخواهد داشت. هرشرکت و کارخانه ای که می خواهند را واگذار می کنند و تعجب ما از ریاست قبلی دستگاه قضا و این چندماهه اقای رئیسی این است که بعد از این همه سال قوه قضاییه یک کارخانه را برنگردانده است.

این دانشجوی عدالتخواه در پایان با اشاره به اینکه هپکو با خاک یکسان شد و کشت و صنعت مغان و ماشین سازی تبریز در حال نابودی هستند، عنوان کرد: عده ای با این واگذاری ها رانت گرفتند و پتروشیمی خریدند و با آن در لواسان برج ساختند. ما می گوییم اقای رئیسی هرچه زودتر و قبل از اینکه دیر شود، این کارخانه ها باید به بیت المال برگردند و متخلفان محاکمه شوند چرا که وقت خیلی مهم است و اگر دیر بشود تولید ملی را با خاک یکسان می کنند.


کد خبرنگار : 86