تاریخ : 1398,چهارشنبه 23 مرداد19:57
کد خبر : 323861 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

شیائومی برای هشتمین فصل پیاپی صدرنشین بازار گوشی هوشمند هند شد

شیائومی فعالیتی جدی در بازار گوشی‌های هوشمند هند دارد و برای هشتمین فصل پیاپی خود را در صدر فروشنده‌ها قرار داده است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شیائومی اکنون به‌عنوان برترین فروشنده‌ی گوشی هوشمند در بازار هند شناخته می‌شود. این لقب برای هشتمین فصل پیاپی به شرکت چینی داده می‌شود. آ‌ن‌ها از مدت‌ها پیش در دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان به دردسری عظیم برای فرمانروای بازار جهانی یعنی سامسونگ تبدیل شده‌اند. شایان ذکر است در فصل‌های گذشته شاهد کاهش فروش کلی گوشی‌های هوشمند در دیگر بازارهای جهان بوده‌ایم و پیشتازی چینی‌ها در بازار هند، مزیت‌های بی‌شماری برای آن‌ها در پی داشته است.

غول جوان صنعت گوشی‌های هوشمند در فصل منتهی به ماه ژوئن، ۱۰/۴ میلیون دستگاه گوشی به فروش رساند که ۲۸/۳ درصد از بازار هند را به خود اختصاص داد. شایان ذکر است آمارها از سوی مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC ارائه می‌شوند. نزدیک‌ترین رقیب شیائومی در بازار هند، سامسونگ است که با فروش ۹/۳ میلیون دستگاه در دوره‌ی مشابه، ۲۵/۳ درصد از فروش بازار را تصاحب کرد. کره‌ای‌ها زمانی برترین فروشنده‌ی گوشی هوشمند در بازار هند محسوب می‌شدند.

در مجموع ۳۶/۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در فصل سوم جاری میلادی در هند به فروش رفت که افزایش ۹/۹ درصدی را نسبت به دوره‌ی مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. این آمار در مقایسه با تمامی دوره‌های مشابه سال‌های گذشته، بیشترین آمار فروش محسوب می‌شود.

فروش گوشی‌های هوشمند در دوره‌های گذشته در دیگر مناطق جهان با کاهش یا توقف رشد روبه‌رو بود. ازطرفی بازار هند با رویکردی برخلاف دیگر نقاط، رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد. در هر فصل، میلیون‌ها کاربر جدید به جامعه‌ی مشتریان گوشی هوشمند در هند اضافه می‌شوند. بسیاری از آن‌ها اولین گوشی هوشمند خود را خریداری می‌کنند.


کد خبرنگار : 28