تاریخ : 1398,چهارشنبه 23 مرداد20:35
کد خبر : 323875 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

اولتیماتوم هند به شیخ زاکزاکی به دستور سفیر آمریکا

رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن و معتمد شیخ زاکزاکی با انتشار فایل صوتی در فضای مجازی از اولتیماتوم دولت هند به شیخ ابراهیم زاکزاکی برای پذیرش خواسته های تیم پزشکی معالج وی خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از قدس، شجره در این فایل صوتی اعلام کرد: دولت هند به شیخ زکزاکی ضرب الاجل داده که یا درمان در شرایط حاضر و توسط افراد تعیین شده دولت هند را بپذیرد و یا تا دو ساعت دیگر باید کشور هند را ترک کند.

بنا به گفته شجره ، رفتار با شیخ زکزاکی مثل یک مجرم است. این حرکت کاملا برخلاف هرگونه استاندارد بین المللی و انسانی است، آن هم در رفتار با شخصی که کوچکترین جرمی انجام نداده است.

وی تصریح کرد: طبق توافق دادگاه قرار بود شیخ زکزاکی (به منظور حفظ امنیت جانی) تنها توسط گروهی از پیش تعیین شده توسط حرکت اسلامی در هند درمان شود ولی به هنگام رسیدن شیخ به هند ایشان را با گروهی دیگر به بیمارستان منتقل کرده و با قرار دادن نیروهای امنیتی در خارج از اتاق ایشان از ورود افراد برگزیده حرکت جلوگیری کردند.

پیش از این خبر رسیده بود که سفیر آمریکا در هند بیمارستان را تحت فشار گذاشته است تا شیخ زکزاکی را درمان نکنند.

شیخ زاکزاکی پس از یک دوره چهارساله اسارت در زندان نظامی نیجریه دو روز پیش به دستور دادگاه عالی شهر کادونای نیجریه برای درمان بیماری ناشی از شکنجه دوران اسارت به هند اعزام شد. از ابتدای ورود شیخ زاکزاکی به هند اخلال در روند درمان وی آغاز شد. قرار بود یک تیم پزشکی هندی درمان رهبر جنبش اسلامی نیجریه را برعهده گیرد اما وی و همسرش به یک تیم پزشکی نامعلومی که شیخ زاکزاکی معتقد است که این تیم آمریکایی هستند تحویل داده شد.

در همین حال دفتر شیخ «زکزاکی» در ایران امروز چهارشنبه در بیانیه ای از ناموفق بودن انتقال این روحانی به بیمارستانی که از قبل مشخص شده بود، خبر داد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است که این روحانی نیجریه ای به یک تیم دیگر پزشکی در فرودگاه دهلی نو تحویل داده شده است.

دفتر «ابراهیم زکزاکی» در ایران نسبت به طراحی توطئه ای از سوی نیروهای امنیتی نیجریه ای هشدار داد.

همچنانکه در این بیانیه به این موضوع اشاره شد که یک تیم از پلیس هند در برابر اتاق شیخ «ابراهیم زکزاکی» و همسرش موسوم به اتاق 4262 مستقر شده اند که با آنان بدرفتاری می کنند.

دفتر شیخ «زکزاکی» در ایران دولت نیجریه و نیروهای امنیتی آن را مسئول کامل حفظ سلامتی این روحانی و همسرش عنوان کرد.

گفتنی است؛ رهبر شیعیان نیجریه از سال 2015 در بازداشت نظامیان ارتش این کشور بود.

دادگاهی در نیجریه چندی قبل اعلام کرد که به «شیخ ابراهیم زکزاکی» و همسرش مجوز داده تا برای درمان به کشور هندوستان عزیمت کنند. «شیخ زکزاکی» از مدتی پیش دچار عارضه‌های جسمی شده و به ویژه چشمان او نیاز به درمان دارند.

روز چهاردهم مرداد، خبر اعطای این مجوز از سوی دادگاه عالی ایالت کادونا منتشر شده بود.

شیخ زکزاکی با الهام گرفتن از امام خمینی (ره) چند سال است که برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین تظاهرات روز قدس برگزار میکند که این باعث خشم رژیم غاصب اسرائیل و دولت آمریکا شده است.