تاریخ : 1398,چهارشنبه 23 مرداد23:08
کد خبر : 323904 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

تاثیر مثبت عدم استفاده از گوشی برای لذت بردن از زندگی

اگر چه کنار گذاشتن گوشی های هوشمند این روزها ایده ای غیرعملی به نظر می رسد، اما نتایج یک بررسی نشان می دهد عملی شدن این ایده باعث لذت بیشتر از زندگی می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از یاهونیوز، در جریان بررسی‌های محققان از گروهی کوچک از مشارکت کنندگان خواسته شد تا بدون به همراه داشتن گوشی های خود به تعطیلات بروند و طی این مدت واکنش ها و رفتارهای آنها مورد بررسی قرار گرفت.

این افراد در زمان تعطیلات نه تنها به گوشی های هوشمند خود دسترسی نداشتند، بلکه حق استفاده از تبلت و لپ تاپ هایشان را هم نداشتند. لذا آنها نمی توانستند از شبکه های اجتماعی، خدمات ناوبری و بسیاری از سرویس هایی که به آنها عادت کرده بودند استفاده کنند.

این گروه 24 نفره که به غیر از دو نفر بقیه زیر 20 سال سن داشتند طی این مدت شاهد تغییرات احساسی مثبت، افزایش برقراری ارتباط با مردم و محیط اطراف و غیره بودند و سبک زندگی دیجیتال خود را تغییر داده و به جای به اشتراک گذاری آنلاین عکس هایشان به معاشرت با مردم و اطرافیان و تبادل نظر پرداختند.

پژوهشگران دانشگاه گرینویچ که این موضوع را مورد بررسی قرار دادند، می گویند دسترسی و استفاده دائم از اطلاعات دیجیتال و فناوری های روز انسان را خسته و فرسوده می کند و ضروری است گاهی انسان ها این رویه خود را تغییر داده و به محیط و اطرافیان خود توجه کرده و مسؤولیت پذیری بیشتری داشته باشند.


کد خبرنگار : 15