تاریخ : 1398,پنجشنبه 24 مرداد02:39
کد خبر : 323939 - سرویس خبری : باشگاه نویسندگان

ایمان حسین‌نیا؛

چرا دانشگاه فرهنگیان؟

مسئول پایگاه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی مشهد در یادداشتی کوتاه دلایل انتخاب دانشگاه فرهنگیان برای پذیرفته شدگان کنکور سراسری آورده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: ایمان حسین‌نیا*// می‌خواهم درباره اینکه چرا دانشگاه فرهنگیان را برای ادامه تحصیل انتخاب کنیم صحبت کنم. روی سخنم با عزیزانی است که مشغول انتخاب رشته کنکور سراسری هستند یا سال‌های آینده در این وادی قرار می‌گیرند.

چند مورد هست که سبب رغبت ما به این مجموعه می‌شود:

۱. تضمین شغلی: از بدو ورود به دانشگاه، شما در استخدام وزارت آموزش و پرورش هستید و با قوانین فعلی ۴سال تحصیل جزو سابقه کار شما حساب می‌شود و مشمول حقوق و کمک هزینه تحصیلی می‌شوید.

۲. آینده: در تمامی رشته‌های دانشگاه فرهنگیان امکان ادامه رشته تا دکتری وجود دارد پس نگرانی در خصوص ادامه تحصیل نداشته باشید. اگر دغدغه خدمت رسانی اجتماعی در سطح کلان دارید و به گرفتن مسئولیت‌هایی در سطح شهرستان نظیر شورای شهر و فرمانداری و حتی بالاتر نمایندگی مجلس، می‌اندیشید مسیر دانشگاه فرهنگیان و معلمی یک راه میانبر است. می‌توانید خودتان به صورت تجربی بررسی کنید.

۳. اهمیت شغل: اگر مشکلات جامعه و نسل سازی برایتان مهم است بهترین راه برای اثرگذاری در این زمینه معلمی ست. همه ما از مشکلاتی نظیر فساد و رانت خواری، مسئولین ناتوان و بی دغدغه، خروج نخبه‌ها از کشور، معضلات فرهنگی مانند اعتیاد و مسئله حجاب، عدم تربیت جنسی جوانان و... مطلعیم و باید بگوییم ثمربخش‌ترین مسیر برای بهبود اوضاع داشتن معلمانی ست که واقعا معلم باشند.

۴. تحول: اگر خواهان تحول در این نهاد مقدس هستید بهترین مسیر، مسیر دانشگاه فرهنگیان است. همه از سیاست زدگی و برخی ایرادات ریشه‌ای در این وزارتخانه آگاهیم و متاسفانه شاهدیم که سند تحول بنیادین و راهبری آموزش و پرورش و معلمی به سمت تمدن‌سازی و تحول‌خواهی بسیار کند پیش می‌رود.

برای بهبود این شرایط نیاز به تربیت نسلی از معلمان است که واقعا دغدغه و تفکرات بزرگی داشته باشند و با مطالبه گری، اجرای سند و تحول در نظام کم کارآمد فعلی آموزش و پرورش را پیگیری کنند.

در یک کلام می‌شود گفت: معلمی شغلی است که فقط شغل نیست. خدمت رسانی اجتماعی، فعالیت جهادی، تحصیل دائم علوم، تربیت نسل ها، اثر گذاری بر سرنوشت کشور در دل آن نهفته است.

‌با وجود عناصر فوق شما حتما علاقه، استعداد و توانمندی خودتان را مدنظر قرار بدهید و به شرایط معلمی از قبیل: کلاس داری و بروز نگه داشتن اطلاعات و شیوه تدریس، ۳۰ سال خدمت و... توجه کنید.

اگر فقط به نیت تضمین شغلی و یا عدم اعزام به خدمت سربازی برای پسران و دیگر امتیازات مادی این دانشگاه آن را انتخاب کنید قطعا در طول دوران تحصیل و تدریس با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهید شد.

*مسئول پایگاه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی


کد خبرنگار : 38