تاریخ : 1398,جمعه 25 مرداد13:44
کد خبر : 324070 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی برای ادغام شرط گذاشتند

دبیر اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: هیچ موسسه غیرانتفاعی هنوز ادغام نشده، شرط موسسات برای ادغام، تبدیل شدن به دانشگاه است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، علی آهون منش در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برنامه دانشگاه های غیرانتفاعی برای ماندگاری در عرصه آموزش عالی با توجه به کاهش جمعیت دانشجویی گفت: یکی از راه های ماندگاری این موسسات و دانشگاه ‌ها، پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور است.

وی ادامه داد: البته ازاین موقعیت نیز فقط موسسات و دانشگاه هایی می توانند استفاده کنند که در مرکز شهر بوده و یا به مراکز شهری نزدیک تر هستند، مراکز و موسساتی که از مراکز شهری دور هستند کمتر می توانند از این طریق دانشجو جذب کنند.

دبیر اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: یکی دیگر از راه‌های ماندگاری مراکز و موسسات غیرانتفاعی ادغام با یکدیگر است که از زمان ابلاغ طرح پیشنهادی ادغام مؤسسات توسط وزارت علوم هنوز هیچ یک از موسسات ادغام نشده اند.

وی ادامه داد: در خراسان  و اصفهان موسساتی هستند که علاقمند به ادغام هستند ولی آنها در صورتی قبول می کنند ادغام شوند که وزارت علوم با تبدیل شدن آنها به دانشگاه موافقت کند، این موسسات درصورتی قبول می کنند که ادغام شوند که وزارت علوم با دانشگاه شدن آنها موافقت کند.

آهون منش افزود: ولی در مجموع از زمان ابلاغ طرح پیشنهادی وزارت علوم هیچ موسسه غیرانتفاعی ادغام نشده است.