تاریخ : 1398,شنبه 26 مرداد06:45
کد خبر : 324164 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

خاکی‌صدیق مطرح کرد؛

پایش مستمر عملکرد دانشجویان در پایان‌نامه‌ها

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به تصویب آئین‌نامه اجرایی مقابله با تقلب علمی در دولت، گفت: پایش مستمر عملکرد دانشجویان در پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها تا زمانی که حتی یک تخلف هم نداشته باشیم، ادامه خواهد یافت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، علی خاکی صدیقی معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تصویب آئین‌نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی، اظهار داشت: پیش از این آئین‌نامه، دستورالعمل جامعی برای مقابله با تخلفات علمی به این شکل وجود نداشت. 

به گفته وی، با تصویب و سپس ابلاغ این آئین‌نامه به زودی به صورت جدی امکان برخورد با متخلفان و پیشگیری از وقوع تخلف از نظر حقوقی امکان‌پذیر می‌شود.

* پایش عملکرد دانشجویان در تهیه پایان‌نامه مقطعی نیست

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: اما پایش عملکرد دانشجویان در تهیه پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها یک مسئله مستمر است و به صورت مقطعی انجام نمی‌شود و به پایان نمی‌رسد.

به گفته وی، اینطور نیست که در یک یا دو مرحله برخورد این موضوع حل و فصل شود و خاتمه یابد، بلکه پایش مستمر ادامه خواهد یافت تا زمانی که حتی یک تخلف هم در این باره نداشته باشیم، زیرا معتقدیم که این تخلفات به صورت مستقیم بر کیفیت آموزش عالی کشور تأثیرگذار است. 

* عملکرد دانشگاه‌ها هم در جریان پایش ارزیابی می‌شود

خاکی صدیقی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها مکانیزم‌های ویژه خود را برای پایش مستمر عملکرد دانشجویان در پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها دارند و پس از مدتی باید عملکرد دانشگاه‌ها را ارزیابی کنیم.