تاریخ : 1398,شنبه 26 مرداد17:16
کد خبر : 324218 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

آخرین وضعیت اختصاص خوابگاه به ورودی‌های جدید دانشگاه تهران

ظرفیت پذیرش را در دوره کارشناسی تغییر ندادیم بنابراین ظرفیت خوابگاه‌ها هم تغییر نکرده است و طبق روال سابق عمل می‌کنیم البته برخی مواقع تغییراتی اتفاق می‌افتد و تعداد دانشجویان شهرستانی در یک سال پذیرش براساس سیاست‌های سازمان سنجش افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران با اشاره به وضعیت خوابگاه‌های این دانشگاه گفت: دانشگاه تهران از زمانی که نوبت دوم را ایجاد کرد تعهدی برای اختصاص خوابگاه به داوطلبان نداشت.

وی اضافه کرد: ظرفیت پذیرش را در دوره کارشناسی تغییر ندادیم بنابراین ظرفیت خوابگاه‌ها هم تغییر نکرده است و طبق روال سابق عمل می‌کنیم البته برخی مواقع تغییراتی اتفاق می‌افتد و تعداد دانشجویان شهرستانی در یک سال پذیرش براساس سیاست‌های سازمان سنجش افزایش پیدا می‌کند یا تغییراتی در ورودی‌ها داریم که ناچار هستیم ابتکاراتی برای اسکان دانشجویان داشته باشیم.

نیلی اضافه کرد: در مورد دانشجویان دکتری و ارشد نیز طبق روال سابق عمل می‌کنیم، اما سیاست دانشگاه در خصوص دانشجویان نوبت دوم تغییری نکرده البته دانشگاه اگر ظرفیت اضافی داشته باشد سعی می‌کند به دانشجویان نوبت دوم اختصاص داد یا در قبال خوابگاه‌های استیجاری یا خوابگاه‌های خود دانشگاه این دانشجویان را اسکان می‌دهد این گونه نیست که دانشجویان نوبت دوم که عمدتا کارشناسی ارشد هستند در خوابگاه‌ها سکونت نداشته باشند البته براساس اعلامی که داشتیم تعهدی نسبت به این دانشجویان برای خوابگاه نداریم.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه تهران نیز افزایش ندادیم البته یک خوابگاه نیمه تمام داریم که سعی می‌کنیم آن را تکمیل کنیم و به سال تحصیلی جدید برسانیم باید از کمک خیرین استفاده کنیم چرا که دولت بودجه خاصی در زمینه توسعه خوابگاه‌ها اختصاص نداده است.

نیلی یادآور شد: دانشگاه تهران براساس سرانه بیشترین ظرفیت خوابگاه متاهلی که بیش از ۴۰۰ خوابگاه است را دارد مشکلی که ما برای خوابگاه متاهلی داریم مدت اقامت دانشجویان است که برخی از دانشجویان بیش از زمان تعهد در خوابگاه می‌مانند اگر دوران اقامت براساس زمان مجاز باشد دانشجویان بیشتری می‌توانند از خوابگاه متاهلی استفاده کنند.