تاریخ : 1398,شنبه 26 مرداد23:05
کد خبر : 324283 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

واکنش یک تشکل دانشجویی درپی وضعیت وخیم شیخ زکزاکی

بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز طی بیانیه ای در حمایت از آیت‌الله شیخ زکزاکی، خواستار اتخاذ مواضع صریح و اقدام انقلابی از سوی وزارت امور خارجه در رابطه با شیعیان نیجریه شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز طی بیانیه ای در حمایت از آیت‌الله شیخ زکزاکی، خواستار اتخاذ مواضع صریح و اقدام انقلابی از سوی وزارت امور خارجه در رابطه با شیعیان نیجریه شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بیش از چهار سال است که از حمله مغرضانه و کشتار بی رحمانه در حسینیه بقیه الله شهر زاریا می‌گذرد، کشتاری که دستگیری و حبس ناجوانمردانه شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه و همسر ایشان و شهادت شمار زیادی از شیعیان نیجریه از جمله ۳ تن از فرزندان شیخ زکزاکی و همچنین تخریب حسینیه بقیه الله (ارواحنا فداه) را در پی داشت و اخیرا نیز شاهد سوقصدی بودیم که با مواد شیمیایی به جان این شیخ عالی قدر انجام شد.

متاسفانه در طی سالیان اخیر شاهد آن بودیم که مجامع بین المللی سکوت متعمدانه‌ای در برابر این جنایات در پیش گرفته‌اند و دولت نیجریه که دست پرورده صهیونیسم جهانی و رژیم‌های مرتجع و وهابی خلیج فارس است، زیر سایه سکوت جامعه بین الملل در همه این سال‌ها به آزار و اذیت و به شهادت رساندن شیعیان کشور خود پرداخته است.

اما نکته مبهم و قابل توجهی که در طی این چهار سال ذهن همگان را به خود مشغول کرده است. مواضع منفعلانه دستگاه دیپلماسی کشورمان علیرغم نص صریح اصل ۳ قانون اساسی مبنی بر تعهد برادرانه نسبت به همه مسلمانان و حمایت بی دریغ از مستضعفان جهان بوده است در حالی که جمعیت ۲۵ میلیونی شیعیان نیجریه که بزرگترین جمعیت شیعیان در آفریقاست و تک تک آن‌ها دوستدار انقلاب اسلامی و امام خامنه‌ای (دام عزه) و همچون جُون آماده جان‌فشانی در راه ارزش‌های بدون مرز انقلاب و مبارزه با استکبار جهانی به خصوص رژیم جعلی صهیونیستی می‌باشند؛ و حال سوال ما از دستگاه دیپلماسی کشورمان این است که چرا واکنشی در خور در برابر این قضیه مهم اتخاذ نشده است؟ مگر نه آن که احضار سفیر و نمایندگان دولت نیجریه کمترین کاری است که از دستگاه دیپلماسی یک نظام اسلامی و انقلابی انتظار می‌رود؟

بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز ضمن اعلام حمایت خود از تمامی جنبش‌های اسلامی آزادی بخش‌جهان، خواستار اتخاذ مواضع صریح و اقدام انقلابی از سوی وزارت امور خارجه در رابطه با ستمی است که سال‌ها بر مردم شیعه نیجریه از سوی دولت آن کشور می‌شود.

ما دانشجویان به نمایندگی از جامعه نخبه دانشگاهی از دستگاه قضایی خواهشمندیم در راستای مطالبات امام امت در دیدار با مسئولین قضایی در ۱۲ام تیرماه ۹۶در حمایت از شخصیت‌های مظلوم جهان همچون شیخ زکزاکی و یا حمایت از مسلمانان میانمار و کشمیر از جایگاه حقوقی وارد شود و نظر حمایتی و یا مخالفت خود را قاطعانه اعلام کرده، لزوم درمان سریع مطابق توافق جنبش اسلامی شیعیان با دولت نیجریه را به این دولت گوشزد کند.

در انتها نیز رژیم نیجریه را متذکر می‌شویم که از آزار و اذیت شیعیان نیجریه دست بکشد و از سرگذشت دیکتاتوری‌های قبل خود عبرت بگیرد. زیرا هر ملتی که قیامش بر اساس مکتب ناب محمدی بود پیروز شد. همچنین از خدای متعال برای مردم مسلمان نیجریه صبر و برای رهبر گرامیشان، شیخ زکزاکی سلامتی و طول عمر مسئلت داریم.


کد خبرنگار : 38