تاریخ : 1398,دوشنبه 28 مرداد12:56
کد خبر : 324476 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

«آدریان دریا» بالاخره جبل الطارق را ترک کرد

بر اساس مختصات ثبت شده در وبسایت ترافیک دریایی، نفتکش ایرانی گریس 1(آدریان دریا) در حال ترک سواحل جبل طارق است و سفیر ایران در لندن نیز حرکت نفتکش آدریان دریا به مقصد آب های بین المللی را تایید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، بر اساس مختصات ثبت شده در وبسایت ترافیک دریایی، نفتکش ایرانی گریس 1(آدریان دریا) در حال ترک سواحل جبل طارق است و سفیر ایران در لندن نیز حرکت نفتکش آدریان دریا به مقصد آب های بین المللی را تایید کرد.

مختصات ثبت شده در وبسایت Marine Terrafic (ترافیک دریایی) نشان می‌دهد که نفتکش ایرانی گریس 1(آدریان دریا) با سرعت پایین در حال ترک سواحل جبل طارق است.

در این سایت وضعیت نفتکش به صورت underway تغییر یافته است وبه نظر میرسد نفتکش ایرانی بالاخره در حال دور شدن از سواحل جبل طارق است.

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن نیز در همین رابطه ساعاتی پیش در صفحه توئیترش نوشت: « در این لحظه تایید می کنیم که سرانجام ۴۵ روز پس از توقف در آبهای جبل طارق، نفتکش حامل نفت ایران حرکت خود به مقصد آبهای بین المللی را آغاز کرد.»

‌وی افزود: «توجه زیاد سیاستمداران و افکار عمومی جهانی ومنطقه ای، نشان دهنده نتایج مهم سیاسی،بین المللی و حقوقی اقداماتی است که در این چند روز اتخاذ شد.»