تاریخ : 1398,دوشنبه 28 مرداد15:43
کد خبر : 324495 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

رشد بودجه دانشگاه الزهرا با افزایش حقوق کارمندان متناسب نیست

معاون اداری مالی دانشگاه الزهرا(س) گفت: افزایش بودجه دانشگاه به تناسب نبوده و فشار به بودجه‌های غیرحقوق و درآمدی معطوف می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، علی رحمانی، معاون مالی اداری دانشگاه الزهرا (س) درباره میزان بودجه پژوهشی این دانشگاه گفت: بودجه دانشگاه طی دو سال گذشته با وجود افزایش قیمت کالا‌ها و نابه‌سامانی‌های بازار ارز رشد قابل توجهی نداشته است.

معاون مالی اداری دانشگاه الزهرا (س) با اشاره به عدم تناسب افزایش بودجه با افزایش حقوق کارمندان ادامه داد: در ۲ سال اخیر حدود ۲۴ درصد افزایش بودجه داشتیم و رشد حقوق‌ها ۱۸ درصد بوده است، طبیعتا افزایش بودجه دانشگاه به تناسب نبوده و فشار به بودجه‌های غیرحقوق و درآمدی معطوف می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه ۸۵ درصد بودجه مستقیم و غیرمستقیم دانشگاه صرف هزینه‌های حقوق و دستمزد می‌شود، اظهار داشت: در دانشگاه الزهرا (س) بحث‌های پژوهشی را اولویت اول قرار دادیم، درواقع نه تنها بودجه‌های پژوهشی خود را کاهش ندادیم بلکه حتی قدری افزایش داشته است و گاهی مواقع هزینه‌های مربوط به تجهیزات و تعمیرات را صرف مسائل پژوهشی کردیم.

وی ضمن توصیف مدلی برای فعالیت پژوهشی دانشگاه عنوان کرد: این مدل مبتنی بر چهار موتور اصلی است که یکی از آن‌ها انتشارات مکتوب در قالب مقاله و کتاب است، دومی در مورد ارتباط با صنعت بوده که در قالب طرح‌های پژوهشی است.

به گفته رحمانی، در دانشگاه الزهرا (س) طرح‌های مهمی در رابطه با پدافند غیرعامل درحال انجام است که همگی جنبه محرمانه دارند.

معاون مالی اداری دانشگاه الزهرا (س) ادامه داد: سومین موتوری که در این مدل مطرح شده، نوآوری و تجاری‌سازی است که خوشبختانه به کمک معاونت علمی ریاست جمهوری، مجتمع فناوری نوآوری دانشگاه الزهرا (س) را توسعه دادیم. موتور چهارم این مدل نیز به اکتشاف و ثبت پتنت مربوط می‌شود.