تاریخ : 1398,دوشنبه 28 مرداد17:43
کد خبر : 324508 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

امکان جدید گوگل اسیستنت: ارسال یادآور برای خانواده و دوستان

حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید پیامی را به‌طور خودکار در زمان و مکان خاصی به یکی از اعضای خانواده یا دوستانتان برسانید. گوگل اسیستنت به‌زودی این امکان را دراختیار شما قرار خواهد داد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ گوگل در حال اضافه‌کردن امکان جدیدی به گوگل اسیستنت است که با استفاده از آن می‌توانید برای همه‌ی افرادی یادآور ارسال کنید که در فهرست دوستان شما در گوگل اسیستنت ثبت شده‌اند. درواقع، این امکان برای خانواده‌ها طراحی شده‌ است و ازطریق گروه خانواده (Family Groups)، در گوگل اسیستنت فعال می‌شود. با این امکان والدین می‌توانند برای فرزندانشان یادآور ارسال کنند یا همسران می‌توانند برای یکدیگر یادآور بفرستند. این یادآور به‌محض ارسال در گوشی یا نمایشگر هوشمند، به دریافت‌کننده نشان داده می‌شود. بااین‌حال، می‌توان این ویژگی را برای ارتباط با دوستان یا هم‌اتاقی‌ها یا حتی در شرکت‌ها استفاده کرد.

روند ایجاد و ارسال این یادآور بسیار ساده است. هفته‌ی گذشته و در نسخه‌ی نمایشی این فرایند، یکی از اعضای گوگل نشان داد چگونه می‌توان یادآور صوتی یا نوشتاری ایجاد کرد و به‌گونه‌ای آن را تنظیم کرد که در زمان خاصی به‌صورت پاپ‌آپ (Pop Up) روی گوشی موبایل یا نمایشگر هوشمندی که گوگل اسیستنت روی آن فعال است، به دریافت‌کننده نشان داده شود یا طوری تنظیم شود که وقتی دریافت‌کننده در مکان خاصی قرار گرفت، این یادآور به او نمایش داده‌ شود. این امکان برای شما وجود دارد یادآور را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که چندبار تکرار شود. همچنین، می‌توانید تاریخچه‌ای از یادآورهایی را مشاهده کنید که برای دیگر افراد فرستاده‌اید. این ویژگی هم مانند دیگر عملکردهای گوگل اسیستنت ازطریق عبارت Hey Google فعال خواهد شد.


کد خبرنگار : 28