تاریخ : 1398,دوشنبه 28 مرداد19:09
کد خبر : 324522 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

کاهش ۶ هزار نفری مراجعه حضوری به سازمان امور دانشجویان

موفقیت سازمان امور دانشجویان در ارائه خدمات الکترونیکی که با راه‌اندازی سامانه جامع امور دانشجویی (سجاد) تحقق یافت، منجر به کاهش آمار مراجعان حضوری به این سازمان از ۱۱ هزار نفر به چهار هزار و ۳۰۰ نفر شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، سازمان امور دانشجویان وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در طول یک سال گذشته عملکردها و فعالیت های شاخصی برای ارائه خدمات بیشتر به دانشجویان داشت که در ادامه به این عملکرد یک ساله اشاره می شود.

نهایی و عملیاتی شدن ۶۳ فرایند تعریف شده به صورت الکترونیکی و بر خط در تمام بخش های سازمان امور دانشجویان تحت عنوان سامانه جامع امور دانشجویی(سجاد) یکی از اقدامات این سازمان است که در گام اول منجر به کاهش مراجعین حضوری از ۱۱ هزار نفر در مهرماه سال گذشته به چهار هزار و ۳۰۰ نفر در خرداد ماه امسال شد.

برای نخستین بار سند راهبردی سازمان امور دانشجویان تا سال ۱۴۰۰ تنظیم و تصویب شد.

راه اندازی ۱۰۳ سالن غذاخوری در دانشگاه های دولتی
با توجه به افزایش قیمت ها، تامین، تخصیص و ابلاغ اعتبار یارانه ویژه به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای تغذیه دانشجویان دانشگاه های دولتی و غیردولتی از طریق سازمان هدفمندی یارانه ها از جمله اقدامات یک سال گذشته این سازمان اعلام شده است.

سازمان امور دانشجویان در یک سال گذشته تاکنون با توجه به افزایش استقبال دانشجویان از غذای دانشگاه ها اقدام به تاسیس و راه اندازی ۱۰۳ سالن غذاخوری مکمل دانشجویی در ۵۳ دانشگاه دولتی کرد.

ایجاد سامانه تاک برای بیش از ۵۴ هزار دانشجوی خارج از کشور
این سازمان در اقدامی دیگر، روش پرداخت مقرری و شهریه دانشجویان غیرایرانی به حساب شخصی افراد به جای واریز به حساب دانشگاه را تغییر داد.

ارائه تسهیلات مختلف دانشجویی به ۵۴ هزار و ۶۷۰ نفر دانشجوی خارج از کشور از طریق سامانه تاک مربوط به وزارت امور خارجه برای اولین بار توسط سازمان امور دانشجویان انجام شد.

ثبت پایان نامه ها و رساله های دانش آموختگان خارج از کشور در مقاطع تحصیلات تکمیلی در سامانه ایرانداک برای اولین بار صورت گرفت.

همچنین شیوه تشکیل کمیسیون های ارزشیابی مدارک تحصیلی دانش آموختگان دانشگاه های غیردولتی – غیرانتفاعی داخل کشور با جایگزینی  QRCODE تغییر یافت که در حال حاضر به کل کشور تسری داده شده است.