تاریخ : 1398,دوشنبه 28 مرداد19:15
کد خبر : 324524 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نکات مهم در طراحی سایت برای بهبود سئو

خاطر نشان شویم که سایت ها توسط موبایل های هوشمند و تبلت ها نیز جستجو و بازدید می شوند و در این مورد باید بگوییم که ریسپانسیو بودن قالب اهمیت ویژه ای دارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: امروزه راه اندازی وب سایت برای هر کسب و کار، تجارت، شخص حقیقی و حقوقی و یا هنرمندی مورد نیاز است و البته که به اشکال مختلف انجام می شود.

در طراحی سایت نکات مهمی نهفته است که باید به دقت انجام شده و تمامی این مراحل در نهایت به بهبود وضعیت سئو منتهی می شود.

هر چه وب سایت شما بر اساس استاندارد های سئو سایت گوگل طراحی شده باشد قطعا وضعیت بهتری خواهد داشت، می دانیم که ورودی های گوگل 80 درصد بازدید سایت ها را تشکیل می دهند و حتی سایت های ارگانی، نهاد و سازمان نیز در موتور های جستجو ورودی خواهند داشت و به این ترتیب حضور سایت و رتبه بندی آن در این موتور جستجو اهمیت ویژه ای دارد.

خاطر نشان شویم که سایت ها توسط موبایل های هوشمند و تبلت ها نیز جستجو و بازدید می شوند و در این مورد باید بگوییم که ریسپانسیو بودن قالب اهمیت ویژه ای دارد.

در واقع سایت شما مطابق سایز صفحه نمایش و رزولوشن خود را هماهنگ ساخته و برای این کار نیاز به استفاده ازفریم ورک خاص وجود دارد.

 

انواع زبان های برنامه نویسی
به طور کلی ما دو زبان در برنامه نویسی تحت وب استفاده می کنیم، قسمتی از آن مربوط به سمت سرور و قسمت دیگر که البته در حال حاضر اهمیت ویژه ای پیدا کرده است نیز سمت کاربر و سرویس گیرنده است.

از اچ تی ام ال، سی اس اس و برخی فریم ورک های محبوب برای طراحی قالب و ظاهر کلی سایت استفاده می شود.

در ترکیب این کد ها می توانیم از تصاویر و فایل های بصری نیز استفاده کنیم و از یاد نبرید که هر چه قالب شما ساده تر و در عین حال جذاب تر و خوش ساختار تر باشد قطعا کاربر می شود.

از یاد نبرید که بخش مهم دیگر که اصول برنامه نویس را شامل می شود نیز مربوط به طراحی سایت با زبان های برنامه نویسی سمت سرور و دریافت اطلاعات است، شما از پایگاه داده استفاده می کنید که البته با توجه به زبان برنامه نویسی می توانید آن را انتخاب کنید.

پی اچ پی و ای اس پی دو زبان محبوب سمت سرور هستند که در ایران بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

اصول سئو و طراحی وب سایت
اگر شما یک شرکت طراح سایت هستید و یا این که می خواهید پروژه طراحی وب را کامل انجام دهید، باید در ابتدا یک مصاحبه با شخص مورد نظر داشته باشید و تمامی نیاز سنجی های لازم را نیز به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

سوال این است که فرد مورد نظر از وب سایت چه امکاناتی می خواهد، آیا نیاز به جذب کاربر به شکل فروم خواهد داشت؟ وب سایت مورد نظر صرفا سرگرمی است و اطلاعاتی را به صورت متن، ویدیو و تصویر در اختیار کاربر قرار می دهد؟ یک فروشگاه اینترنتی خواهد بود؟

اگر فروشگاه اینترنتی است چه محصولاتی را به چه شکل و در چه بستری عرضه می کند؟ آیا نیاز به بلاگ در سایت دیده می شود تا شما مطالبی را به صورت مجله ای منتشر کنید؟

فراموش نکنید که هر چه سایت شما با اصول روز و الگوریتم های تعیین رتبه گوگل هماهنگ تر باشد شرایط بهتری خواهید داشت و خیلی زود به صفحه اول گوگل می رسید. برای این منظور خرید رپورتاژ آگهی از سایت های فعال و با ارزش کمک بسیاری می کند.

 

طراحی وب سایت حرفه ای و با قیمت مناسب

یک سایت در قالب و صفحه نخست خود بخش های مختلفی دارد که لینک می شوند به صفحات مجزا که هر کدام از آن ها نیز یا داده ای را در اختیار کاربر قرار می دهند و یا این که داده ای را دریافت کرده و وارد پایگاه داده می کنند.

از یاد نبرید که تعهد یک شرکت در قبال طراحی وب سایت شما بسیار مهم است، مسائل امنیتی در طراحی های حرفه ای بحث بسیار جدی هستند و اگر درست انجام نشوند، سایت خیلی زود مورد حمله نفوذگر ها قرار می گیرد و از این نظر باید نهایت دقت را در انتخاب شرکت طراح وب داشته باشید.

همان طور که گفتیم سایت بخش های مختلفی دارد، هدر، سایت بار ها، بخش اصلی مطالب و عناوین، فوتر و...

این بخش ها باید با دقت، از نظر رابط کاربری و تجربه کاربری هماهنگ و ایده آل طراحی شده باشند.

منبع: https://www.rushweb.ir


کد خبرنگار : 16