تاریخ : 1398,سه شنبه 29 مرداد03:16
کد خبر : 324549 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

پرونده ۵۰۰ هزار تن ذرت آلوده را به قوه قضائیه رفت

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه بر اساس مستنداتی که به دست نمایندگان محلس رسیده، حجم ذرت‌های آلوده وارد شده به کشور ۵۰۰ هزار تن است گفت: پرونده‌ای در این خصوص در مجلس تشکیل و به قوه قضائیه ارائه شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، امیر خجسته نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در گفتگو با تسنیم اظهار کرد: در گذشته خحم ذرت آلوده در کشور را ۱۵۰ هزار تن اعلام کرده بودند، اما بر اساس مستنداتی که جدید به دست من رسیده است رقم آن بیشتر از این میزان و ۵۰۰ هزار تن است.

وی افزود: این مستندات نشان می‌دهد که میزان ذرت آلوده موجود در کشور ۵۰۰ هزار تن است و از مسولان و گمرک می‌خواهیم در این ارتباط جوابگو باشد.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: این حجم از ذرت در انبار‌های دولتی قرار دارد.

وی با بیان اینکه سازمان استاندارد وجود ۵۰۰ هزار تن ذرت آلوده را رد می‌کند گفت: این سازمان اعلام کرده که ۲ هزار بار آزمایش بر روی ذرت‌های وارد شده انجام داده و میزان ذرت‌های آلوده را ۱۵۰ هزار تن تشخیص داده، اما مستندات ما نشان می‌دهد این رقم ۵۰۰ هزار تن است.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در پاسخ به اینکه مستندات شما مربوط به بررسی‌های وزارت بهداشت است گفت: مستندات ما از بخش مطمئنی به دست ما رسیده است.

خجسته درباره اقدام مجلس در این ارتباط گفت: تشکیل جلس‌های در این خصوص در مجلس جلسه‌ای برگزار و با تشکیل پرونده مستندات به قوه قضائیه ارائه شد.