تاریخ : 1398,دوشنبه 28 مرداد21:53
کد خبر : 324566 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

افزایش خودکشی در میان پلیس فرانسه

با خودکشی اخیر یک افسر پلیس در فرانسه، آمار امسال خودکشی در میان نیروهای پلیس این کشور به ۶۴ نفر رسیده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران، آمار خودکشی در میان افسران پلیس فرانسه رو به افزایش است و از آغاز امسال ۶۴ افسر پلیس خودکشی کرده اند. روز چهارشنبه هفته پیش هم یک افسر پلیس دیگر در منطقه «اقدش» واقع در جنوب شرق فرانسه خودکشی کرد.

بر اساس اعلام وزارت کشور فرانسه، در سال ۲۰۱۸، ۶۸ افسر پلیس خودکشی کردند. این افرادی که خودکشی کرده اند از سراسر کشور فرانسه و در سنین مختلف بوده اند و حتی بسیاری از آن‌ها فرزندان کوچکی داشتند.

یک تحقیق پارلمانی که در ماه پیش منتشر شد عوامل مختلفی را برای این استرس و ناامیدی در میان افسران پلیس فرانسه عنوان کرد. از جمله آن‌ها می‌توان به ساعت‌ کاری طولانی این افسران پلیس پس از حملات تروریستی سال ۲۰۱۵ اشاره کرد. تظاهرات خیابانی گسترده جلیقه زرد‌ها که از ماه نوامبر سال گذشته در اعتراض به وضعیت اقتصادی فرانسه آغاز شد هم یکی دیگر از دلایل خودکشی این افسران پلیس است.

رئیس اتحادیه پلیس اعلام کرد: با توجه به شرایط کنونی، سال ۲۰۱۹ می‌تواند بدترین سال در ۳۰ سال گذشته باشد. بر اساس گزارشی که پارسال منتشر شد، آمار خودکشی در میان افسران پلیس فرانسه ۳۶ درصد بالاتر از آمار خودکشی در میان جمعیت کلی این کشور است.

در کشور آمریکا که جمعیت آن ۵ برابر فرانسه است، در سال ۲۰۱۸، ۱۶۷ افسر پلیس خودکشی کردند. این آمار در سال ۲۰۱۹ به ۱۱۱ نفر رسیده است. در کشور ایتالیا هم که جمعیت آن از فرانسه کمتر است، در سال جاری میلادی تاکنون ۳۱ افسر پلیس خودکشی کرده اند.