تاریخ : 1398,چهارشنبه 30 مرداد12:42
کد خبر : 324699 - سرویس خبری : آخرین اخبار ورزشی

استرا قول قهرمانی نمی‌دهد، چون عاقل است

استقلال در حالی برای اولین دیدار فصل خودش را آماده می‌کند که برخی بحران‌ها و مشکلات به تازگی از سر این تیم عبور کرده و قطار آبی فعلا در ریل آرامش حرکت می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فرهیختگان، استقلال در حالی برای اولین دیدار فصل خودش را آماده می‌کند که برخی بحران‌ها و مشکلات به تازگی از سر این تیم عبور کرده و قطار آبی فعلا در ریل آرامش حرکت می‌کند. درخصوص آخرین شرایط استقلال، بازیکنان جذب‌شده، وضعیت استراماچونی و... با سرپرست آبی‌ها به صحبت پرداختیم، با این توضیح که شماره 2 افسانه‌ای استقلال به‌شدت به شرایط این تیم برای فصل جدید امیدوار است. گفت‌وگو با جواد زرینچه را در ادامه می‌خوانید:

در آستانه آغاز لیگ وضعیت استقلال چطور است؟
استقلال همیشه شرایط خاص خودش را دارد و همه به دنبال آن هستند تا قبل از اولین مسابقه، شرایط ایده‌آل باشد. الان هم شرایط خوب است و بچه‌ها به خوبی تمرین می‌کنند و مربیان نیز درصدد هستند تیم خوبی را آماده لیگ کنند.

اما دو فصل قبل استقلال، تیم پیش‌فصل خوبی نداشت.

شرایط ما برای امسال خوب است و نگرانی خاصی وجود ندارد. در اردوی ترکیه 80 درصد نفرات را داشتیم و بعد از آن نیز تا به امروز در همه تمرینات تیم کاملی داشته‌ایم. در این مسیر یکی دو مصدوم هم بوده، اما در مجموع شرایط خوبی داریم و فکر می‌کنم آغاز خوبی هم نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم.

ناراحتی‌ها و دغدغه‌های استراماچونی برطرف شده؟ شاید با اولین ناکامی، اتفاقات بدتری رخ بدهد!

لیگ برتر یک ماراتن است و در هیچ جای دنیا با اولین شکست، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. بارسلونا هم اولین بازی خود را باخت و این‌طور نیست که همه چیز به هم بریزد. در استقلال هم قرار نیست با اولین شکست همه چیز به هم بریزد. باشگاه، مربیان و بازیکنان کار خود را انجام می‌دهند، بنابراین به نظر نمی‌رسد اتفاقی بخواهد این استقلال را تهدید کرده و شرایطش را به هم بریزد.

سرمربی ایتالیایی در شرایط مطلوبی قرار دارد؟
بله؛ او و کادرش کارشان را می‌کنند و هیچ مشکلی هم وجود ندارد، چون هر کسی وظیفه‌اش را به نحو احسن انجام می‌دهد.

به نظر می‌رسد به جز یک پلی‌میکر، استقلال در بقیه خطوط تقویت شده است.

صد درصد؛ برای پلی‌میکر هم صحبت‌هایی شده و باید صبر کرد تا بازیکن مدنظر سرمربی در این پست هم تعیین شود تا تیم‌مان تکمیل‌تر شود.

شرایط میلیچ چطور است؟
تازه یک روز است که به جمع بازیکنان اضافه شده، ولی برای هماهنگی و آمادگی کامل باید یک مقدار زمان سپری شود تا با شرایط تیم و زندگی در ایران و سایر مسائل از جمله مسائل تمرینی آداپته شود. در مجموع او می‌تواند به ما کمک کند.

دیاباته چطور است؟
او هم بازیکن بدی نیست، اما متاسفانه کشیدگی همسترینگ باعث شد یک مقدار از شرایط آمادگی دور شود. دیاباته هنوز هم شرایط صد درصدی برای بازی ندارد، هرچند پزشکان باید نظر نهایی را در این مورد بدهند.

دیاباته شبیه تیام است یا گرو؟
هیچ‌کدام! خودش است. او بازیکن بسیار خوبی است و فقط باید به شرایط ایده‌آل که همان آمادگی صد درصدی است، برسد. شرایط این بازیکن داشت خوب می‌شد، اما آسیب‌دیدگی که پیش آمد، او را عقب انداخت. با این‌حال دیاباته را در این مدت بسیار علاقه‌مند دیدم و در تلاش است زودتر به شرایط مطلوب برسد تا به خود و تیمش کمک کند.

دل‌تان برای دوران بازیگری تنگ نشده؟
بالاخره وقتی در کنار زمین چمن باشید به یاد خاطرات افتاده و یاد گذشته باعث می‌شود دل‌تان برای آن دوران تمرین و بازی تنگ شود، ولی باید واقعیت را هم قبول کرد. الان شرایط و کارمان چیز دیگری است، اما در مجموع همه دنبال این هستیم تا استقلال امسال موفق عمل کند.

البته استراماچونی قول قهرمانی نداده است، این نشان از عاقل بودن و درایت وی دارد.

استقلال از دیدگاه شما امسال مدعی قهرمانی است؟
صد درصد. انشاءالله این اتفاق بیفتد، چون شرایط تیم خوب است. استرا هم اگرچه قولی نداده، اما نوع تمرینات و بازیکنانی که جذب کرده نشان می‌دهد امسال به این هدف مهم دست پیدا می‌کنیم.

فتحی در بخش مدیریتی باشگاه تنها نیست؟
به هر حال آقای فتحی هم مشاورانی دارد و این‌طور نیست که تنها باشد و در مجموع دوستان کمک می‌کنند تا استقلال به جایگاه واقعی‌اش برسد.