تاریخ : 1398,شنبه 02 شهريور15:08
کد خبر : 325130 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

زمانی خبر داد؛

دانشجویان بدهکار پیام‌نور از تسهیلات وام شهریه می‌توانند برخوردار شوند

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: دانشجویان بدهکار شهریه می‌توانند از تسهیلات وام شهریه برخوردار شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، زمانی، رئیس دانشگاه پیام نور در مراسم تفاهم نامه با بانک صادرات که امروز برگزار شد، گفت: دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی کشور با ۴۳۰ هزار دانشجوی کارشناسی، ارشد و دکتری است که ۵۰۰ مرکز و واحد در سراسر کشور و بیش از ۴۰ واحد در خارج از کشور دارد.

وی افزود: ۴۰۰۰ عضو هیئت علمی تمام وقت در این دانشگاه تدریس می‌کنند و در هر ترم نیز با تعداد زیادی از اساتید همکاری داریم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور یک دانشگاه دولتی است، اما بخشی از هزینه‌های تحصیل را به عنوان شهریه از دانشجو اخذ می‌کند به دلیل شرایط و مشکلات اقتصادی ممکن است پرداخت شهریه برای بسیاری از خانواده‌ها مشکل باشد به همین دلیل دنبال راهکار مناسبی برای تامین این هزینه‌ها هستیم.

زمانی اضافه کرد: وزارت علوم صندوق رفاهی را برای دانشجویان تشکیل داده، اما پاسخگوی شهریه‌ها نیست بنابراین تصمیم گرفتیم با بانک‌های مختلف وارد مذاکره شویم که یکی از این بانک‌ها بانک صادرات است که تفاهم نامه‌ای با این بانک برای پرداخت شهریه‌ها منعقد کردیم که این تفاهم نامه از امروز قابل اجراست و دانشجویانی که علاقه‌مند هستند می‌توانند از تسهیلات این تفاهم نامه استفاده کنند.

وی یادآور شد: براساس این تفاهم نامه دانشجویان کارشناسی یک میلیون تومان برای ۱۰ ترم با پرداخت ۶۰ ماهه، کارشناسی ارشد دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان با بازپرداخت ۵۴ ماهه و دکتری هفت و نیم میلیون با بازپرداخت ۵۴ ماهه پرداخت خواهد شد. با توجه به تخصیص این مبالغ دانشجویان مشکلی برای تامین شهریه نخواهند داشت.

رئیس دانشگاه پیام نور ادامه داد: وام قرض الحسنه مشابهی را برای حافظین قرآن در نظر گرفتیم که تا سقف بیست میلیون تومان به آن‌ها پرداخت می‌شود همچنین تسهیلاتی را برای اساتید و کارکنان دانشگاه در نظر گرفته شده که آمادگی معرفی اعضا و دانشجویان به بانک صادرات خواهیم داشت.

وی یادآور شد: دانشجویان بدهکار شهریه می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.