تاریخ : 1398,شنبه 02 شهريور22:31
کد خبر : 325222 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

هر چهار روز یک پلیس فرانسوی خودکشی می‌کند

خودکشی در میان افسران پلیس فرانسه به شدت در حال افزایش است و سال ۲۰۱۹ می‌تواند بدترین سال در سی سال اخیر برای پلیس فرانسه باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، نرخ خودکشی در میان افسران پلیس فرانسه به شدت در حال افزایش است؛ به تازگی یک مربی آکادمی پلیس و سه افسر پلیس ضدشور اقدام به خودکشی کرده‌اند؛ تعداد خودکشی‌ها از اول سال 2019 تا به حال به 64 تن رسیده و در حال زیاد شدن است؛ هر چهار روز یک افسر پلیس در فرانسه دست به خودکشی می‌زند.

براساس بررسی های صورت گرفته، خودکشی یکی از مسایل روزمره و متداول در سطح نیروهای پلیس فرانسه است که شمار آن در مقایسه با میانگین خودکشی صورت گرفته در سطح مشاغل عمومی و میانگین ملی این کشور، به مراتب بالاتر است؛ به گفته‌ی اتحادیه پلیس فرانسه، مرگ بواسطه‌ی خودکشی برای پلیس فرانسه اکنون بیشتر از مرگ در خط وظیفه است؛ به گفته‌ی این اتحادیه افسران پلیس فرانسه احتیاج به مراقبت و استراحت دارند.

یک تحقیق پارلمانی در ماه ژوئیه صورت گرفت که دلایل استرس و ناامیدی افسران پلیس فرانسه را بررسی می‌کند؛ بر اساس این تحقیق، بیشترین عاملی که موجب ناامیدی و خودکشی افسران می‌شود، کار بیش از حد بعد از حملات تروریستی رخ‌داده در این کشور است؛ بحران جلیقه زردها هم که از افزون بر هشت ماه گذشته به یکی از جدی ترین چالش های دولت «امانوئل مکرون» تبدیل شده پلیس فرانسه را بیش از پیش متاثر کرده است.

"دنیس جیکوب"، رئیس کنفدراسیون دموکراتیک فرانسوی کار که یک اتحادیه فرعی پلیس است، می‌گوید: با لحاظ وضعیت امروز، 2019 می‌تواند بدترین سال در سی سال اخیر باشد؛ گزارش سال پیش سنای فرانسه نشان از آن داشت که نرخ خودکشی پلیس فرانسه، 36 درصد از میزان همین نرخ میان جمعیت عمومی فرانسه بالاتر بوده است.

"املی پوه"، روانشناس سرویس پشتیبانی پلیس فرانسه معتقد است که "گوش‌بزنگی" پلیس در مواجهه با حملات تروریستی احتمالی، یک عامل واضح استرس‌زا است که حتی در خانه نیز نیروهای پلیس را در "حباب" خودشان نگه می‌دارد.

به گفته او، حمله مرگ‌باری که در سال 2016 علیه یک زوج پلیس در مقابل فرزندشان و در خانه آن‌ها صورت گرفت، باعث واهمه نیروهای پلیس از خطر متوجه خانواده‌هایشان شد. بعضی از این نیروها نقل مکان کردند، سرویس خود را جابجا کردند و یا جهت حفاظت از عزیزانشان، استعفا کردند.

سباستین روشه، یکی از محققان مرکز ملی تحقیقات علمی می‌گوید که عملا هیچ مطالعه‌ای جهت پی بردن به عوامل خودکشی‌ها وجود ندارد تا منجر به پیشگیری شود. او این مورد را یک ضعف بزرگ در وزارت کشور فرانسه عنوان می‌کند.

افرادی که دست به خودکشی زده‌اند، از جاهای مختلف فرانسه و از قشرهای مختلف سنی هستند. بیشتر آن‌ها کودکان کم‌سن دارند. تازه‌ترین این موارد، روز چهارشنبه در منطقه آردش -واقع در جنوب‌شرقی فرانسه- به وقوع پیوست. این که آن‌ها چرا دست به چنین اقدامی می‌زنند و به گفته یکی از این اتحادیه‌ها از "خط باریک آبی" عبور می‌کنند، سوالی است که مقامات فرانسه تاکنون از پاسخ به آن‌ عاجز مانده‌اند.