تاریخ : 1398,یکشنبه 03 شهريور13:34
کد خبر : 325275 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

مراکز نوآوری دانشگاه علم و صنعت افزایش می‌یابد

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به راه اندازی مراکز نوآوری در این دانشگاه، گفت: هم اکنون حدود ۱۰۰ نفر بصورت مستقیم در این مراکز مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، جبارعلی ذاکری  پیرامون راه اندازی واحدی در جهت حمایت و توسعه نوآوری و خلاقیت در این دانشگاه گفت: ما ۲ سال پیش، اصلاح ساختار را آغاز کرده و بر اساس ساختار جدید، دفتری را به‌منظور توسعه فعالیت های تجاری، فناوری و نوآورانه، راه اندازی کردیم که اتفاقا هم اکنون، یکی از دفاتر فعال ما به شمار می‌رود.

وی با اشاره به ایجاد مراکز نوآوری، به عنوان یکی از وظایف این دفتر افزود: سال گذشته یک مرکز را با هماهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل دادیم و امسال نیز قرار است (روز سه شنبه ۵ شهریور ماه) با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، دومین مرکز نوآوری دانشگاه، فعالیت خود را رسما آغاز کند.

ذاکری ادامه داد: در راستای دستیابی به اهداف تعیین شده برای این دفتر و راه اندازی مراکز نوآوری، امیداریم از طریق این مراکز، با بهره گیری از ایده های جدید، خصوصا ایده های ذهن خلاق دانشجویان، فعالیت‌های اقتصادی خوبی صورت بگیرد.

وی درباره ساز و کار فعالیت این مراکز اظهار داشت: در این مراکز، شرکت‌هایی به‌منظور استفاده از توان فکری دانشجویان مستقر هستند که هر کدام، در حوزه مشخصی فعالیت دارند؛ مثل شرکت های استارت آپی که هم خود، ایده می دهند و هم ایده های نو را از خارج مجموعه دریافت می کنند و در ادامه، افراد با تجربه این شرکت ها، ایده های موجود را تا حدی عملیاتی خواهند کرد که بتواند به درآمدزایی برسد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت افزود: بطور مثال در همین مرکز مورد اشاره که سال گذشته آغاز به کار کرد، هم اکنون نزدیک به ۱۰۰ نفر بصورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند، میزهای فکر دارند و حتی کارهای نرم افزاری و سخت افزاری خود را در این مرکز انجام می دهند.

ذاکری اضافه کرد: علاوه بر این با برقراری ارتباط با صنایع خاصی که نیاز به کمک دارند، ضمن شناسایی چالش‌ها، هم برای برون رفت از چالش‌ها و رفع مشکلات به آنها کمک فکری می‌دهند و هم از این محل، درآمدی را برای خود ایجاد می کنند.

وی با بیان اینکه چنین مراکزی، بعنوان فرصتی مناسب برای فعالیت‌های ثمربخش، در سایر دانشگاه ها نیز راه‌اندازی شده است، ابراز امیدواری کرد که دانشگاه علم و صنعت بتواند تا پایان سال، تعداد مراکز خود را به ۴ مرکز برساند.