تاریخ : 1398,یکشنبه 03 شهريور20:20
کد خبر : 325347 - سرویس خبری : آخرین اخبار ورزشی

تحلیل فدراسیون جهانی بسکتبال از گروه C جام‌جهانی

سایت فدراسیون جهانی بسکتبال در تحلیلی از گروه C جام‌جهانی، این گروه را یکی از گروه‌های جذاب مسابقات معرفی کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، سایت فیبا در گزارشی با تیتر «اسپانیای مدعی قهرمانی برای درخشش به گوانگژو می‌رود» گروه سوم رقابت‌های جام جهانی را یکی از گروه‌های جذاب این مسابقات معرفی کرد.

در بخشی از این گزارش آمده است:

اسپانیا تیم دوم جدول رده‌بندی جهانی، با تیمی پرستاره راهی مسابقات می‌شود و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی مسابقات و شانس اصلی صدرنشین گروه خواهد بود. پورتوریکو، تونس و ایران تقریبا در یک سطح قرار دارند و این مسئله، گروه C را یکی از هیجان انگیزترین گروه‌های مسابقات کرده است. پورتوریکو امیدوار است خاطره دوران طلایی خود را تکرار کند و در عین حال نمی‌توان ایران و تونس را بعد از نمایش‌های خیره کننده در مرحله انتخابی دست کم گرفت.

این گزارش با مقایسه رنکینگ تیم‌های حاضر در این گروه، اسپانیا را شانس اصلی صدرنشین و صعود به مرحله بعد معرفی کرد.

در بخش دیگری از این گزارش ضمن اشاره به شکست اسپانیا مقابل پورتوریکو در جام جهانی ۲۰۰۲، دیدار دوباره این دو تیم به عنوان دیدار مهم گروه معرفی شده است. نویسنده گزارش همچنین مارک گسول فوق ستاره اسپانیا را که سال گذشته همراه تورنتو رپتورز قهرمان NBA شد را مهمترین ستاره حاضر در گروه C رقابت‌های جام جهانی معرفی کرد.

مارک گسول، رودی فرناندز و ریکی روبیو از اسپانیا، حامد حدادی و صمد نیکخواه‌بهرامی از ایران و صلاح مجیری از تونس در این گزارش به عنوان چهره‌های آشنا برای علاقه‌مندان به بسکتبال معرفی شدند. همچنین در این گزارش به سومین حضور صمد نیکخواه‌بهرامی و حامد حدادی در جام‌جهانی و تجربه بالای این دو بازیکن در عرصه بین‌المللی اشاره شده است.