تاریخ : 1398,یکشنبه 03 شهريور20:29
کد خبر : 325354 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

غول‌های فناوری جهان کنسرسیوم محاسبات امن را تشکیل خواهند داد

گوگل و مایکروسافت و اینتل به‌همراه دیگر شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری، کنسرسیومی برای محافظت از داده‌ها و پردازش امن تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در دنیایی که همواره داده‌های بسیاری ذخیره یا منتقل یا استفاده می‌شوند، حفظ امنیت این داده‌ها بسیار مهم است. هشت شرکت بزرگ تکنولوژی دنیا سعی کرده‌اند به‌طور مشترک برای حفظ داده‌های در حال استفاده گام‌های بزرگی بردارند. معمولا برای حفظ امنیت داده‌های ذخیره‌شده یا داده‌های در حال انتقال، تلاش زیادی می‌شود؛ اما داده‌هایی هم هستند که در حال استفاده‌اند یا در حال انجام محاسبات روی آن‌ها هستیم. ممکن است فردی یا سازمانی وقتی مشغول کار روی داده‌ها هستیم، به محتوای اطلاعات دسترسی پیدا و از آن سوء‌استفاده کند.

هشت غول تکنولوژی جهان شامل علی‌بابا، آرم، بایدو، IBM، اینتل، گوگل‌‌کلاد، مایکروسافت و رِد هَت اعلام کردند می‌خواهند کنسرسیوم محاسبات امن (Confidental Computing Consortium) را تشکیل دهند تا بتوانند امنیت داده‌های در حال استفاده را تأمین کنند. بنیاد لینوکس این گروه را تشکیل داده است و قصد دارد تولیدکنندگان سخت‌افزار، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، پیش‌گامان برنامه‌های متن‌باز و دیگر افراد مرتبط به امنیت داده‌ها را کنارهم جمع کند تا بتواند امنیت محاسبات را بهبود بخشد و استانداردهای متن‌باز را ارتقا دهد و بهتر از داده‌ها محافظت کند.


کد خبرنگار : 28