تاریخ : 1398,دوشنبه 04 شهريور04:00
کد خبر : 325415 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

آیت‌الله علم‌الهدی در جمع دانشجویان چه گفت؟

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: ما به برنامه آموزشی قوی برای به فعلیت رساندن استعداد‌های ملی خود نیاز داریم و دانشگاه فنی حرفه‌ای می‌تواند در کنار سایر دانشگاه‌ها بزرگترین پایگاهی باشد که در عامل سوم نقش فوق‌العاده ایفا می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، آیت الله سیداحمد علم الهدی، نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی در بیست و هفتمین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویان دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور در تالار قدس حرم مطهر رضوی اظهار کرد: مسأله دانشگاه فنی حرفه‌ای یک نقطه امید در جهت توسعه نظام و جامعه ما مخصوصا در مقطعی که استکبار جهانی اقتصاد ما را هدف قرار داده، است.

علم الهدی ادامه داد: آنچه نیروی توانمند انسانی ما رو در نقطه بهره وری قرار می‌دهد، بها دادن به این نهاد آموزشی و فرهنگی است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه پیروزی در جنگ اقتصادی به سه عامل نیروی انسانی، سرمایه و فناوری بستگی دارد، اضافه کرد: امروزه نخبگان بیشتر جوامع علمی، ایرانی الاصل هستند که نشان می‌دهد ما به برنامه آموزشی قوی برای به فعلیت رساندن استعداد‌های ملی خود نیاز داریم و دانشگاه فنی حرفه‌ای می‌تواند در کنار سایر دانشگاه‌ها بزرگترین پایگاهی باشد که در عامل سوم نقش فوق العاده ایفا می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در مشهد هم چنین گفت: در بخش‌های فنی مهندسی ما فقط به دانشگاه‌های جامع نظر داریم در صورتی که دانشگاه فنی حرفه‌ای است که باید در این زمینه به آن بها داده شود.

علم الهدی با اشاره به اینکه کمبود بودجه توسعه این نهاد آموزشی را به چالش می‌کشاند، متذکر شد: شرط اصلی توسعه دانشگاه‌ها از جمله مراکز فنی حرفه ای، توانمند کردن اساتید دانشگاه به همراه خدمت خالصانه از سمت آن‌ها است و در صورت تحقق این شرط، می‌توان بلندترین گام‌ها را در جهت پیشرفت انقلاب و کشور برداشت.

وی تصریح کرد: شهدایی که در راه انقلاب جان خود را فدا کردند، در انتظار پیروزی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند و این از طریق آموزش نیروی انسانی و توسعه نهاد‌هایی مانند دانشگاه فنی حرفه‌ای ممکن می‌شود و راه را برای تحقق عزت ملی هموار می‌کند.

نماینده، ولی فقیه قرآن را عالی‌ترین وسیله توسل دانست و تاکید کرد: بنیان فرهنگ بر هنر است و نقش بیشتری نسبت به علم در شناخته شدن ارزش‌های فرهنگی دارد و نگرش‌های فرهنگی یک جامعه با هنر جهت داده میشود؛ اگر هنر ناهنجار شد فرهنگ جامعه هم ناهنجار میشود و این در تاریخ تمدن‌ها ثابت شده است.

هنر باید در استخدام دین باشد نه ابتذال
علم الهدی در خصوص شرایط مبعوث شدن و معجزه قرآن توضیح داد: جامعه جاهلی عرب توانایی پذیرش و درک ابعاد علمی قرآن را نداشت و به همین دلیل پیامبر اسلام (ص) از هنر فصاحت و بلاغت قرآن برای تبلیغ استفاده می‌کردند که نشان می‌دهد هدایت قرآنی مردم از طریق ابزار هنر امکان پذیر شد.

وی با بیان اینکه هنر از همان ابتدای خلقت مقدم بر فکر و علم بوده، تصریح کرد: از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی توسعه هنر‌های قرآنی است که اکنون به عنوان جریان قوی نسل جوان متدین ما را به سمت خود جذب کرده است.

نماینده، ولی فقیه در مشهد یادآور شد: اگر هنر در یک نهاد علمی مانند مراکز فنی حرفه‌ای توسعه پیدا کند، اثر بیشتری در جهت ارتقاء فرهنگ جامعه می‌گذارد.

علم الهدی تاکید کرد: هنر باید در استخدام دین باشد نه ابتذال و بحث و درگیری ما نیز سر همین است که هنر نمایانگر چه جریانی باشد و اسلام که فصاحت و بلاغت از معجزه‌های هنری آن بوده است، با اصل هنر مخالف نیست بلکه با ابتذال و سودآوری شخصی از طریق آن مخالف است.