تاریخ : 1398,دوشنبه 04 شهريور05:23
کد خبر : 325418 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

سامسونگ، دروغگو از آب درآمد

سامسونگ قبلاً اعلام کرده بود که گلکسی نوت 10 از جنس فولاد زنگ‌نزن یا ضدزنگ ساخته شده است. متخصصان و کارشناسان اعلام کردند که ادعای سامسونگ، صحت ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دیجیتال ترندز، منابع مختلف اظهار نظرهای ضد و نقیضی در رابطه با جنس گلکسی نوت 10 مطرح کردند. برخی از آن‌ها بر این باور هستند که این گوشی از جنس فولاد ضدزنگ ساخته شده و برخی دیگر معتقدند که در این گوشی، فلز آلومینیوم بکار رفته است. این مطالب متضاد، آشفتگی زیادی در بین منابع و متخصصان به وجود آورد.

گوشی‌های گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس دارای قاب الومینیومی هستند. تمام آشفتگی‌ها از خود شرکت سامسونگ نشئت می‌گیرد. چندی پیش این شرکت یک ویدیوی تبلیغاتی منتشر کرد که در این ویدیو، گوینده به صراحت اعلام کرد: «آمیزه شیشه و فولاد ضدزنگ باعث شده است که حاشیه صفحه نمایش در این گوشی به کمترین میزان ممکن برسد.»

در حال حاضر شرکت سامسونگ حدود 15 ثانیه از صحبت‌های گوینده را از این ویدیو برداشته است. ویدیوی اصلی این گوشی در یوتیوب، حدود 2.8 میلیون بازدید داشت. این در حالی است که نسخه جدید این ویدیو فقط 238000 بازدید را تجربه کرده است.

مشکل دیگر این است که شرکت سامسونگ در محافل دیگری هم این اشتباه را مرتکیب شده و اطلاعات غلطی در رابطه با گوشی گلکسی نوت 10 منتشر کرده است. در ابتدا در صفحه متعلق به این محصول در سایت سامسونگ اعلام شده بود نوت 10 و نوت 10 پلاس از قاب براق و زیبایی بهره می‌برند که از جنس فولاد ضدزنگ ساخته شده است. البته اکنون این صفحه به‌روزرسانی شده است و عبارت «فلز با درخشش بالا» به چشم می‌خورد.
 
شرکت سامسونگ تأیید کرد که دو گوشی مورد بحث از جنس آلومینیوم هستند.
قاب اکثر گوشی‌های هوشمند از جس الومینیوم ساخته می‌شود؛ زیرا:
- آلومینیوم، یک فلز نسبتاً ارزان است.
- کار با آن اسان است.
- مقاومت نسبتاً خوبی در برابر خط و خش دارد.
- حرارت را به خوبی منتقل می‌کند و از داغ شدن گوشی جلوگیری می‌نماید.
- آلومینیوم، انعطاف‌پذیری قابل قبولی دارد.

شایان ذکر است که گوشی‌های گران‌تر مانند آیفون XS و XS MAX از قاب فولاد ضدزنگ بهره می‌برند؛ زیرا این فلز مقاومت بالایی در برابر خوردگی، خط و خش و اسیب دارد و حرارت را به خوبی منتقل می‌کند و به دلیل مزایای بیشتر نسبت با آلومینیوم، قیمت بالایی دارد.


کد خبرنگار : 15