تاریخ : 1398,دوشنبه 04 شهريور17:48
کد خبر : 325492 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

افزایش محدود نرخ غذا در دانشگاه های علوم پزشکی

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: نرخ غذا در دانشگاه های علوم پزشکی ۱۰ درصد قیمت تمام شده غذاست و برای سال تحصیلی جدید این نرخ به میزان محدودی افزایش می یابد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، رحمان خدابنده لو امروز در نشست خبری حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت به مناسبت هفته دولت گفت: در حال حاضر قیمت غذا در دانشگاه های علوم پزشکی ۱۳۵۰ تومان است این در حالی است که هر پرس غذا به طور میانگین ۱۵ هزار تومان تمام می شود.

وی یادآور شد: برای سال تحصیلی جدید نظرات کارشناسی در حال انجام است و به زودی نظر شورای صنفی در این زمینه اخذ می شود. سعی داریم بدون اینکه کیفیت غذا دستخوش تغییرات چندانی شود قیمت مناسبی را برای نرخ غذا پیشنهاد کنیم.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: دانشجو ۱۰ درصد قیمت تمام شده یک غذا در دانشگاه را پرداخت می کند. در صورتی که نرخ غذا افزایش یابد در سال تحصیلی جدید هزینه ای که دانشجو باید پرداخت کند احتمالا به ۱۷۰۰ تومان تا ۲ هزار تومان تغییر می کند.

خدابنده لو درباره تعداد دانشجویان متقاضی خوابگاه در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد دانشجویان علوم پزشکی متقاضی خوابگاه هستند و بیش از ۶۰ هزار دانشجو در خوابگاه های دولتی و ۲۰ هزار نفر در خوابگاهی مشارکتی و استیجاری اسکان دارند.

وی گفت: دانشگاه های علوم پزشکی ۲۳۹ خوابگاه ملی، ۱۳ خوابگاه وقفی و ۵۰۱ خوابگاه مشارکتی و استیجاری دارند. سرانه اتاق برای هر دانشجوی علوم پزشکی به صورت متوسط ۴ مترمربع است.

مدیرکل امور دانشجویی وزارت بهداشت درباره فعالیت های حوزه بهداشت روان برای دانشجویان علوم پزشکی یادآور شد: سه طرح «سیمای زندگی»، «شیوع شناسی مصرف مواد مخدر» و «همه گیر شناسی رفتار پرخطر» در حال انجام است که نتایج آن تا اواخر مهرماه ۹۸ مشخص می شود .

وی گفت: استاندارد سازی تست غربالگری سلامت روان دانشجویان جدید الورود نیز انجام شده است و برای دانشجویان جدید الورود اجرایی می شود.

خدابنده لو اظهار داشت: ۲۱۹ دفتر مشاوره و ۳۵۰ روانشناس در دانشگاه های علوم پزشکی داریم و ۵۱ هزار نفر خدمت روانشناسی گرفته اند. همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو از خط مشاوره آنلاین استفاده کرده اند.

وی افزود: ۱۰۳ کارگاه آموزشی با موضوع نشاط و شادکامی برگزار شده و ۲۵ هزار نفر از آن استفاده کرده اند و همچنین ۳ هزار کارگاه مهارت زندگی برای ۲۰ هزار دانشجو برگزار شده است. یک هزار و ۵۰۰ دانشجو نیز در طرح همتایاران سلامت روان با دفاتر مشاوره همکاری می کنند.