تاریخ : 1398,سه شنبه 05 شهريور17:47
کد خبر : 325601 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی منعی برای ادامه تحصیل ندارند

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی منعی برای ادامه تحصیل ندارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محسن محمدزاده درباره منع ادامه تحصیل فارغ التحصیلان علمی کاربردی گفت: دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی و کاربردی امروز، برای خیلی از محیط های کار در اولویت قرار دارند، چون هم از دانش و هم از مهارت لازم برخوردارند، برای ادامه تحصیل هم منعی برای دانش آموختگان این دانشگاه وجود ندارد.

وی افزود : دانشگاه جامع علمی کاربردی مسئله اساسی کشور یعنی اشتغال و تولید را هدف قرار داده و از عهده اش بر می آید. مهمترین ماموریت ما تربیت نیروی انسانی ماهر است و از این طریق می تواند به حل مشکل کمک کند.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی یادآورشد: طی سالیان گذشته عمده برنامه دانشگاه توسعه کمی مراکز بوده و همین توسعه کمی گاهی موجب غفلت از کیفیت شده است.

محمدزاده با اشاره به برنامه های دانشگاه در زمینه توسعه کیفی خاطرنشان کرد: برای توسعه کیفی سیاستگذاری، برنامه ریزی و اقدامات خاصی انجام شد این اقدامات منجر به تعطیلی بعضی مراکز یا تعطیلی برخی رشته ها شد.

بازنگری رشته های مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی
وی ادامه داد: بیش از یک هزارو ۱۰۰ برنامه درسی در مقاطع کاردانی و کارشناسی داریم. با توجه به اینکه برخی رشته ها دیگر بازار کار گذشته را ندارند، لذا بازنگری صورت گرفت و امروز ۸۰۰ رشته در دانشگاه جامع علمی کاربردی دایر هست.

محمد زاده یادآورشد: در مهرماه داوطلبان در ۸۰۰ رشته کاردانی و کارشناسی ناپیوسته پذیرش خواهند شد. این رشته ها متناسب با بازار کار و نیاز جامعه برنامه ریزی شده است.