تاریخ : 1398,شنبه 09 شهريور14:17
کد خبر : 326102 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

برگزاری همایش ملی پرورش زنبور عسل در دانشگاه تبریز

اولین همایش ملی پرورش زنبور عسل و اولین جایزه ملی کیفیت عسل ایران، ۸ و ۹ آبان ماه امسال به میزبانی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، دکتر ذبیح الله نعمتی، دبیر اولین همایش ملی پرورش زنبور عسل و اولین جایزه ملی کیفیت عسل، ایران-ارسباران در این خصوص گفت: در سال رونق تولید اولین همایش ملی پرورش زنبور عسل و اولین جایزه ملی کیفیت عسل ایران با هدف هم‌اندیشی، هم‌افزایی و تبادل نظر در مورد یافته‌های پژوهشی حوزه‌های مختلف صنعت پرورش زنبور عسل به میزبانی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر برگزارخواهد شد.

وی افزود: در راستای ارتقای دانش و پژوهش و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و یافته‌های علمی ارزشمند ملی در عرصه پرورش زنبور عسل و محصولات زنبور عسل، امسال این همایش با مشارکت دانشمندان و محققان، پرورش دهندگان زنبور عسل، نهادهای اجرایی و فعالان بخش خصوصی (کارخانجات فرآوری و بسته بندی عسل) همراه با برنامه‌های جنبی (اولین جایزه ملی کیفیت عسل، جایزه ملی بهترین بسته بندی، کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی، جشنواره ارائه محصولات و آموزش استفاده از فرآورده‌های زنبور عسل)، برگزار می‌شود.

دکتر نعمتی، رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر نیز با اشاره به محورهای اصلی این همایش گفت: بیولوژی زنبور عسل، اقتصاد و تجارت در صنعت زنبورداری، عسل و صنایع غذایی، زنبور عسل و محیط زیست، زنبور عسل و سلامت انسان، تجهیزات صنعت زنبورداری و سایر محورهای مرتبط برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های جنبی این همایش افزود: به منظور معرفی توان فنی-تخصصی و تولیدی سازمان‌ها و شرکت‌های داخلی و خارجی در زمینه صنعت زنبورداری و همچنین آشنایی هرچه بیشتر با فرصت‌های کاری و سرمایه گذاری این صنعت، نمایشگاه جانبی کنفرانس با حضور تعداد کثیری از شرکت‌ها و مؤسسات داخلی و خارجی برپا خواهد شد.

نعمتی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه نمایشگاه در روزهای برگزاری کنفرانس برپا بوده و توسط مدیران و کارشناسان ارشد صنعت نیز بازدید خواهد شد، اضافه کرد: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای مذاکره مستقیم صاحبان صنعت و مدیران شرکت‌ها با مسوولان عالی این صنعت خواهد بود.