تاریخ : 1398,سه شنبه 12 شهريور17:56
کد خبر : 326628 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

خبرخوش برای دانشجویان علم وصنعت

دانشجویان کارشناسی نظام وظیفه ورودی سال ۹۳ دانشگاه علم وصنعت برای ثبت نام در نیمسال تحصیلی ۹۹-۹۸ و دریافت سنوات ارفاقی نظام وظیفه به اداره پذیرش دانشگاه مراجعه کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازدانشجو؛ دانشجویان کارشناسی مشمول نظام وظیفه ورودی سال ۹۳ دانشگاه علم و صنعت با توجه به اتمام سنوات آموزشی و نظام وظیفه در صورت عدم اتمام تحصیل، جهت ثبت نام در نیمسال اول سال تحصیلی ۹۹-۹۸ می‌توانند از  ۱۲ الی ۱۳ شهریور ماه جهت دریافت سنوات ارفاقی نظام وظیفه به اداره پذیرش و ثبت نام دانشگاه علم و صنعت مراجعه کنند.

طبق بخشنامه نظام وظیفه؛ دانشجویانی که در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل بوده و در سنوات اولیه تحصیلی موفق به فراغت از تحصیل نشده اند، در صورت تصویب کمیسیون موارد خاص دانشگاه حداکثر به مدت یکسال می‌توانند از سنوات ارفاقی نظام وظیفه استفاده کنند.

برابر تبصره «۲» ماده «۱۱» آیین نامه اجرایی معافیت تحصیلی، در صورت وجود شرایط ادامه تحصیل، دانشگاه‌ها موظفند حداکثر ظرف مدت ۳ ماه از پایان سنوات اولیه تحصیلی نسبت به درخواست سنوات ارفاقی مشمولان مراتب را به دفتر پلیس ۱۰ اعلام کنند. 

دانشجویان مشمول در مقاطع مختلف، به شرطی می‌توانند از سنوات ارفاقی بهره‌مند شوند که امکان فراغت از تحصیل طی مدت سنوات ارفاقی را داشته باشند، بنابراین دانشجویان دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته به شرط آنکه تعداد واحد‌های درسی گذرانده شده آن‌ها حداقل ۵۰ واحد و دانشجویان کارشناسی پیوسته حداقل ۱۰۰ واحد و دانشجویان دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته حداقل ۱۸ واحد باشد می‌توانند از سنوات ارفاقی نظام وظیفه برخوردار شوند.

گفتنی است؛ صدور مجوز ادامه تحصیل درترم دوم سنوات ارفاقی صرفا مشروط به این است که دانشجو تمامی واحد‌های درسی «اعم از واحد‌های نظری، عملی و یا پایان نامه و...» را انتخاب کرده و امکان فراغت از تحصیل در این ترم را داشته باشد. در صورت تحقق این شرط دانشگاه مجاز است مجدداً با تکمیل فرم درخواست سنوات ارفاقی، مشمول را جهت درخواست ترم دوم سنوات ارفاقی به دفتر پلیس + ۱۰ ارجاع دهد. درغیر این صورت مجوز ترم دوم سنوات ارفاقی صادر نخواهد شد.