تاریخ : 1398,سه شنبه 12 شهريور18:53
کد خبر : 326635 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

اولین گوشی میان رده 5G سامسونگ معرفی شد

پس از ماه‌ها انتظار، گوشی هوشمند میا‌ن‌رده‌ی گلکسی A90 5G با مشخصاتی مشابه گوشی‌های پرچم‌دار فردا در بازار کره‌‌جنوبی عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شرکت‌های بزرگ سازنده‌ی تلفن‌همراه امسال چندین گوشی هوشمند با قابلیت اتصال به شبکه‌ی پرسرعت نسل پنجم ازجمله نسخه‌ی 5G گلکسی نوت ۱۰ پلاس و نسخه‌ی 5G وان‌پلاس ۷ پرو را معرفی کرده‌اند؛ گوشی‌هایی که تقریبا همه پرچم‌دار هستند. درکنار گوشی‌های هوشمند پرچم‌داری همچون گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰، این بار کره‌ای‌ها قصد دارند گلکسی ای ۹۰ را که دستگاهی میان‌رده است، با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌ی 5G معرفی و به بازار عرضه کنند.

سامسونگ برای آنکه بتواند با تولیدکنندگان چینی گوشی‌های هوشمند رقابت کند، گوشی‌های هوشمند جدید گلکسی A را با تمرکز بر ویژگی‌های دستگاه‌های پرچم‌دار بازار همچون سیستم دوربین چهارگانه و مکانیزم دوربین فلیپ‌آپ به بازار معرفی کرده است. از ابتدای سال جاری که اخبار مختلفی درباره‌ی گلکسی ای ۹۰ نسخه‌ی 5G مطرح و مشخصات آن به‌اشتراک گذاشته شد، مشخص بود کره‌ای‌ها قصد دارند دستگاهی میان‌رده با مشخصات دستگاه‌های پرچم‌دار به بازار عرضه کنند. قابلیت پشتیبانی از شبکه‌‌ی 5G و سامسونگ DeX، مشخصات این دستگاه را به پرچم‌دارها نزدیک‌تر می‌کند.

گلکسی A90 5G از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام به‌همراه حافظه‌ی رم ۶ یا ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی بهره می‌برد. گوشی هوشمند میان‌رده‌ی کره‌ای‌ها با نمایشگر ۶.۷ اینچی OLED به‌همراه رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل و بریدگی بالای نمایشگر Infinity-U (بریدگی U شکل) به‌علاوه‌ی حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر به بازار عرضه خواهد شد.

مطمئنا قابلیت اتصال به شبکه‌ی 5G برای برخی از کاربران بسیار اهمیت دارد؛ اما مشخصات گلکسی A90 5G روی کاغذ نشان می‌دهد دستگاه جدید می‌تواند با گوشی‌های هوشمندی با قیمت مناسب همچون شیائومی می ۹ تی پرو رقابت کند که در بازار هند با نام ردمی K20‌ پرو شناخته می‌شود. البته تا وقتی دستگاه به‌صورت رسمی معرفی نشود و مشخصات آن به‌علاوه‌ی بازارهایی که قرار است در آن‌ها عرضه شود، معلوم نشود، نمی‌توان درباره‌ی این رقابت به‌صورت قطعی اظهارنظر کرد.

آنچه تا این لحظه درباره‌ی گوشی هوشمند میان‌رده‌ی جدید می‌دانیم، آن است که گلکسی A90 5G فردا در کره‌‌جنوبی و به‌زودی در سایر بازارها عرضه خواهد شد؛ البته کره‌ای‌ها هنوز قیمت این گوشی هوشمند را اعلام نکرده است.


کد خبرنگار : 28