تاریخ : 1398,سه شنبه 12 شهريور19:21
کد خبر : 326639 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

پرونده کنکور دکتری ۹۸ بسته شد

پرونده آزمون دکتری سال ۱۳۹۸ دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور با انتشار کارنامه نهایی تمام داوطلبان در سایت سازمان سنجش آموزش کشور بسته شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، کنکور دکتری سال ۹۸ دانشگاه های کشور روز جمعه سوم اسفندماه گذشته با رقابت ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب برگزار شد.
از این تعداد ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند و ۱۰۸ هزار و ۸۹۹ نفر در فرآیند انتخاب رشته شرکت کردند. از تعداد ۱۰۸ هزار و ۸۹۹ داوطلب که انتخاب رشته کردند، ۴۷ هزار و ۶۴۸ داوطلب در کد رشته محل‌های انتخابی دارای حد نصاب علمی لازم شدند.

بعد از پایان مراحل انتخاب رشته و شرکت داوطلبان مجاز شده در گزینش های علمی دانشگاه ها بر اساس بررسی سوابق تحصیلی و شرکت در آزمون های علمی، فهرست اسامی ۲۲ هزار و ۴۴۴ نفر پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری به همراه پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی هفتم شهریورماه منتشر شد.

از ۲۲ هزار و ۴۴۴ نفر، ۹ هزار و ۴۰۴ نفر زن و ۱۳ هزار و ۴۰ نفر مرد هستند.

سازمان سنجش آموزش کشور نیز کارنامه نهایی تمام داوطلبان اعم پذیرفته شدگان و پذیرفته نشدگان در کنکور دکتری را امروز منتشر کرد.

دانشجویانی که از امسال به مقطع دکتری راه پیدا کرده اند با مراجعه به دانشگاه های محل قبولی امکان دریافت اطلاعات لازم را دارند.