تاریخ : 1398,چهارشنبه 13 شهريور12:18
کد خبر : 326744 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

«خبرنامه دانشجویان ایران» بررسی کرد؛

با دانشگاه‌های برتر سوئیس آشنا شوید

۹ دانشگاه سوئیسی در رتبه بندی سیستم آموزش عالی جهان در سال ۲۰۱۸ در بین ۵۵۰ دانشگاه برتر جهان جای دارند. دانشگاه زوریخ و epfl هر دو در بین ۱۵ دانشگاه مطرح جهان قرار دارند. همچنین ۵ دانشگاه سوئیس دارای رتبه بالای ۲۰۰ هستند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سوئیس یکی از معتبرترین سیستم های آموزش عالی در اروپا است، دو موسسه فناوری فدرال سوئیس و پلی تکنیک از جمله دو دانشگاه برتر در اروپا هستند که در رتبه بندی سیستم آموزش عالی جهان سال 2018 در بین 15 دانشگاه برتر قرار دارند.

همچنین 9 دانشگاه سوئیسی در رتبه بندی سیستم آموزش عالی جهان در سال  2018 در بین 550 دانشگاه برتر جهان جای دارند. دانشگاه زوریخ و epfl هر دو در بین 15 دانشگاه مطرح جهان قرار دارند. همچنین 5 دانشگاه سوئیس دارای رتبه بالای 200 هستند.

دانشگاه های سوئیس دارای رتبه های برتر در نظام رتبه بندی علمی و در نظر دانشجویان و جوامع علمی مورد پذیرش هستند. چهار دانشگاه از هشت دانشگاه سوئیس را کاملا دانشجویان خارجی اختصاص داده‌اند و در مقایسه با میزان اعضای هیات علمی خارجی دانشگاه های کشورهای دیگر عملکرد بسیار بهتری دارد.

چهار دانشگاه سوئیسی که در بین 100 موسسه آموزشی برتر جهان قرار دارد:
1.موسسه تکنولوژی فدرال (ETH)
موسسه فناوری فدرال سوئیس دانشگاهی با بالاترین رتبه جهانی در حال حاضر رتبه 10 را در جهان دارد و تنها دانشگاه غیر اروپایی است که در 10 رتبه برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه در سال 1855 تأسیس و به عنوان یکی از سرآمدان علم و فناوری شناخته، همچنین 21 بار برنده جایزه نوبل شده است. امروزه بیش از 19 هزار دانشجو در ETH Zurich مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه در رتبه بندی سیستم آموزش عالی بر اساس موضوع رتبه پنجم را در رشته مهندسی و تکنولوژی و رتبه ششم  را در علوم طبیعی دارد.

با دانشگاه‌های برتر سوئیس آشنا شوید

2.دانشگاه پلی تکنیک
دومین موسسه فناوری فدرال سوئیس پلی تکنیک است که که در سال 1853 و کمی قبل تر از موسسه زوریخ  تاسیس شده است. و در جدول رتبه بندی جهانی پیش از دانشگاه زوریخ قرار دارد. در رتبه بندی جهانی آموزش عالی که در سال 2018 انجام شد در رتبه 12 قرار گرفت و در رتبه بندی بر اساس موضوع در جایگاه 12 برای مهندسی و فناوری و در جایگاه 11 برای علوم طبیعی قرار دارد.

با دانشگاه‌های برتر سوئیس آشنا شوید

3.دانشگاه زوریخ
با حدود 25500 دانشجو، دانشگاه زوریخ بزرگترین دانشگاه در سوئیس است و اولین انتخاب ادامه تحصیل دانش‌آموزان در این کشور است. در حال حاضر رتبه 73 در جهان را دارد. تعلیم و پژوهش را در موضوعات گسترده تر از دانشگاه‌های ETH Zurich و EPFL با امکانات گسترش یافته در سراسر زوریخ هدایت می کند.

دانشگاه زوریخ با ایجاد توسعه اجتماعی در موزه‌ها، کتابخانه‌های عمومی، مجموعه‌ها، رویدادها و برنامه‌های آموزشی از جمله "مدارس کودکان" و "دانشگاه شهروندان ارشد" را اداره می‌کند.

با دانشگاه‌های برتر سوئیس آشنا شوید

4.دانشگاه ژنو
در میان بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های سوئیس، دانشگاه ژنو است که در سال 1559 تأسیس شد. در رتبه بندی جهانی آموزش عالی دانشگاه QS در سال 2018، در رتبه یازدهم قرار دارد. این دانشگاه برنامه های دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد را در طیف وسیعی از موضوعات ارائه می دهد. آموزش در سطح کارشناسی به طور عمده در فرانسه ارائه می‌شود، در حالی که بسیاری از دوره های کارشناسی ارشد در انگلیس هدایت می‌شود.

با دانشگاه‌های برتر سوئیس آشنا شوید

دانشگاه های برتر سوئیس در جهان عبارتند از دانشگاه لوزان، دانشگاه بازل، دانشگاه برن، دانشگاه سنت گالن (HSG) و دانشگاه دی فریبورگ؛ سه دانشگاه اول در بین 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارند، در حالی که دانشگاه سنت گالن در رتبه 372 و دانشگاه دی فریبورگ در 2018 در رتبه بین 501-550 است.

ویزای تحصیلی
اگر شما از خارج از اتحادیه اروپا / EFTA هستید باید از سفارت محلی خود در سوئیس درخواست یک ویزای طولانی مدت چندگانه (Visa D) بدهید. باید حداکثر سه ماه طول بکشد تا ویزای خود را پردازش کنید، بنابراین اطمینان حاصل کنید که زمان زیادی را اعمال کنید. سفارتخانه آنچه را که شما برای دریافت ویزا نیاز دارید به شما ارائه می دهد، اما به احتمال زیاد فرایند گرفتن مجوز اقامت شبیه به لیست فوق  است. پس از اتمام تحصیل، شش ماه فرصت لازم برای پیدا کردن کار در سوئیس خواهید داشت و اگر موفق شوید، ویزای کار را دریافت خواهید کرد.  ظرف 14 روز از زمان ورود شما باید برای اجازه اقامت درخواست دهید.

هزینه ها و بودجه
سوئیس محل زندگی ارزانی نیست. هزینه های زندگی برای دانشجویان بین 18،000 تا 28،000 فرانک در سال تخمین زده می‌شود (18،500 تا 288،800 دلار آمریکا). با این حال، این کشور با هزینه های نسبتا پایین در زمینه تحصیلاتش تعادل ایجاد می کند. در اکثر موارد، دانشجویان بین المللی بیشتر از دانشجویان محلی پرداخت نمی‌کنند (برخی از دانشگاه ها یک مقدار جزئی هزینه ها را افزایش می‌دهند). مبلغ دقیق متفاوت است، اما در بیشتر دانشگاه های برجسته سوئیس، هزینه های بین المللی با محدوده 2266-2200 فرانک در سال (1300-2،265 دلار) است. برخی از کمک هزینه های تحصیلی  از دولت سوئیس و از سوی دانشگاه های خصوصی سوئیس در دسترس هستند.

گزارش از یاسین قاسمی