تاریخ : 1398,یکشنبه 17 شهريور15:15
کد خبر : 327393 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نامه بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به شمخانی

در این نامه آمده است:« آیا مسئولین کشور از اهمیت افکار عمومی و اثرات مخرب چنین شایعاتی بر روی امید مردم با خبر هستند؟ آیا نمی دانند که باید جلوی این شایعه افکنی ها و التهاب آفرینی ها را بگیرند؟ آیا هیچ کس در این مملکت مسئولیت افکار عمومی را نمی خواهد بر عهده بگیرد؟»

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی در نامه ای خطاب به آقای دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور پیرامون حادثۀ مفقود شدن برادران صدر الساداتی و حواشی آن خواستار شفافیت در این موضوع شدند.

متن این نامه به شرح زیر است:

«اَلا وَ اِنَّ لَکُم عِندِی اَن لَا اَحتَجِبَنَّ دُونَکُم سِرّاً اِلّا فی حَرب»
«بدانید حق شما بر این است که چیزی را از شما جز اسرار جنگ پنهان ندارم.» - نامۀ 50 نهج البلاغه

دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی
جناب آقای دریادار علی شمخانی

موضوع مفقود شدن برادران صدر الساداتی  چند روزی موجب تشویش اذهان عمومی شده است و به دلیل عدم نظارت و ولنگاری در فضای مجازی بازار شایعه پراکنی بسیار داغ شده است و فعالان این عرصه هر یک به سلیقه ی خود سناریویی تخیلی را مطرح و منتشر می کنند و فضای سیاسی کشور را تحت تأثیر قرار می دهند. مع الأسف به دلیل این که درک ناچیزی از اهمیت افکار عمومی در بین بسیاری از نهاد های جمهوری اسلامی خصوصا نهاد های امنیتی وجود ، اطلاع رسانی درستی نیز در این باره صورت نمی گیرد و افرادی با انگیزه های مختلف و بسیاری از رسانه های بیگانه بر روی این موضوع متمرکز شده و نهاد های امنیتی و اطلاعاتی خدوم و پرتلاش جمهوری اسلامی را متهم می کنند. این موضوع خصوصاً درباره ناپدید شدن آقای سید مهدی صدر الساداتی که یکی از منتقدان جریان فساد در کشور هستند و ادعای عدالت خواهی دارند این فرضیه را تقویت می کرد که آیا برخی نهادهای جمهوری اسلامی سعی در حذف منتقدان دارند؟ کما اینکه در چند روز گذشته نیز شایعات بسیاری در رابطه با دستگیری هایی از این قبیل در سایه غفلت از اطلاع رسانی درست و به موقع دست به دست می شد.

آیا مسئولین کشور از اهمیت افکار عمومی و اثرات مخرب چنین شایعاتی بر روی امید مردم با خبر هستند؟ آیا نمی دانند که باید جلوی این شایعه افکنی ها و التهاب آفرینی ها را بگیرند؟ آیا هیچ کس در این مملکت مسئولیت افکار عمومی را نمی خواهد بر عهده بگیرد؟

این مهم تنها با عمل به سفارشات و سیره حضرت امام(ره) و منویات مقام معظم رهبری و درک درست وکامل شیوه حکمرانی امامین انقلاب امکانپذیر است که برگرفته از اسلام ناب علوی امت را محرم اسرار خود دانسته و از بیان و روشنگری امور برای ولی نعمتان خود فروگذار نمی کردند. متاسفانه این ایام بساط شایعه پراکنی و اتهام زنی بی اساس بسیار داغ شده است و حتی به سطوح بالای نظام از جمله فقهای شورای نگهبان نیز تسری پیدا کرده و به امید مردم و آبروی نظام لطمات جدی وارد می کند اما به سادگی از کنار آن عبور می شود.

اکنون با توجه به اهمیت اقناع افکار عمومی، لازم است در رابطه با شایعاتی که این چند روز فضای کشور را تحت تأثیر قرار داده است به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور روشنگری کرده خصوصاً این که آقای سید مهدی صدرالساداتی اتهاماتی را پیرامون جنابعالی و منسوبان شما مطرح کرده است و نیاز است که به عنوان یکی از بلند پایه ترین مقامات سیاسی و امنیتی کشور سریعا در خصوص این اتهامات شفاف سازی کنید.

والسلام من اتبع الهدی