تاریخ : 1398,یکشنبه 17 شهريور20:04
کد خبر : 327435 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

معرفی اپلیکیشن Pocket Vision توسط آنر برای افراد کم‌بینا

آنر که یکی از زیر مجموعه های هواوی به حساب می‌آید، اپلیکیشنی به نام Pocket Vision را برای افراد کم‌بینا عرضه کرده است. هدف این کمپانی، آسانتر کردن زندگی این افراد عنوان شده است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ قابلیت‌های اپلیکیشن Pocket Vision توسط هوش مصنوعی چیپست‌های هواوی تامین می‌شود که به کمک دوربین‌های قدرتمند سری آنر ۲۰، می‌تواند زندگی افراد کم‌بینا را کمی ساده‌تر کند. اپلیکیشن مورد بحث به این افراد در خواندن منو‌ها و متون ریز کمک شایانی خواهد کرد.

این برنامه کاربردی، شامل ۳ قابلیت «تبدیل متن به گفتار»، «حالت زوم» و «حالت تصویر نگاتیو» می‌شود. حالت اول همان طور که از اسمش پیداست، با استفاده از هوش مصنوعی HiAI هواوی و قابلیت تشخیص کاراکتر اپتیکال (OCR) متون را با صدای بلند برای کاربر می‌خواند و از زبان‌های چینی، پرتغالی، اسپانیایی، آلمانی، انگلیسی و ایتالیایی پشتیبانی می‌کند.

حالت دوم با استفاده از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی آنر ۲۰، به کاربران اجازه می‌دهد که متون بسیار ریز را بزرگنمایی کرده و به راحتی آن‌ها را بخوانند. حالت سوم نیز با گذاشتن فیلتر‌های متعدد و افزایش کنتراست تصویر، کیفیت عکس‌ها را بهبود می‌بخشد.

اپلیکیشن Pocket Vision هم اکنون ار فروشگاه برنامه هواوی قابل دریافت است. البته بهترین نتیجه ممکن را با گوشی‌های سری ۲۰ خواهید گرفت.


کد خبرنگار : 28