تاریخ : 1398,سه شنبه 19 شهريور22:42
کد خبر : 327634 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

روزنامه لبنانی:

سرنگونی پهپاد اسرائیلی، فقط بخشی از پاسخ حزب‌الله است

منابع مطلع در بیروت می‌گویند، اقدام حزب‌الله لبنان در سرنگون کردن پهپاد رژیم صهیونیستی در چارچوب پاسخ به حملات اخیر این رژیم، بخشی از پاسخ مقاومت است نه همه آن.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، روزنامه الجمهوری لبنان نوشت، مردم لبنان روز دوشنبه (دیروز همزمان با تاسوعای حسینی) صبح خود را با شنیدن خبری از حزب‌الله مبنی بر سرنگون کردن یک پهپاد اسرائیلی آغاز کردند.

الجمهوریه به نقل از منابعی نزدیک به محافل حزب‌الله در لبنان نوشت، «مهم‌ترین معنا و پیام سرنگونی این پهپاد اسرائیلی، این است که این نخستین بار است که آنکس که قواعد نبرد را تحمیل و تعیین می‌کند، حزب الله است».

طبق این گزارش، مدتها بود که در طول چند دهه گذشته، حوزه هوایی به طور انحصاری در اختیار اسرائیل بود. «مدت‌ها بود پهپادهای اسرائیلی در آسمان روستاهای جنوبی لبنان جولان می‌دادند. اکنون این پهپاد بعد از عبور از مرز لبنان سرنگون شد تا آغاز معادله جدیدی در آسمان [میان مقاومت لبنان و اسرائیل] باشد».

الجمهوریه به نقل از منابعی که آنان را «مطلع از راهبرد هوایی حزب‌الله» خواند، نوشت، سرنگون کردن پهپاد بخشی از پاسخ حزب‌الله [به تجاوزهای اخیر اسرائیل] است، نه همه پاسخ. حزب‌الله در صدد است عملیاتی مرحله‌به‌مرحله را در وقت‌هایی مختلف علیه پهپادهای اسرائیلی اجرا کند تا دشمن اسرائیلی متقاعد شود که تداوم نقض حریم هوایی لبنان، برایش هزینه خواهد داشت. هم از حیث تعداد پرنده‌های سرنگون شده و هم از حیث سقوط هیبتش».

این منابع به الجمهوریه گفتند «البته این مسئله حتمی یا الزامی نیست که حزب‌الله هر پهپادی را که دید حریم لبنان را نقض کرده سرنگون کند. بلکه هدف و زمان آن را به شیوه‌ای که تل‌آویو را دچار فرسایش کند و حس کند که پهپادهایش در هر پرواز با احتمال سرنگونی روبه‌رو هستند، خودش انتخاب می‌کند».

این منابع همچنین توضیح دادند که تصمیم ساقط کردن پهپادهای اسرائیل تابع عوامل مختلفی است که مهم‌ترینش نوع پهپاد و میزان ارتفاع و نوع مأموریت و میزان نقض حریم هوایی است تا دشمن به اطلاعاتی درباره میزان توانمندی مقاومت در حوزه پدافند هوایی دسترسی پیدا نکند بخصوص که تل‌آویو تلاش می‌کند آنچه حزب‌الله دارد، از آن کسب اطلاع کند.

روز گذشته دوشنبه حزب‌الله لبنان از هدف قرار دادن یک پهپاد متجاوز رژیم صهیونیستی در آسمان لبنان خبر داد. طی ۴۸ ساعت گذشته، دو پهپاد رژیم صهیونیستی سرنگون شده است. شب گذشته نیز مقاومت فلسطین یک پهپاد اسرائیل را در جنوب نوار غزه هدف گرفت.