تاریخ : 1398,چهارشنبه 20 شهريور15:26
کد خبر : 327683 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

مدیر «علی بابا» بازنشسته شد

جک ما، از بنیان‌گذاران مجموعه‌ی معروف علی‌بابا، دیروز طی مراسمی عمومی از سمت خود کنار‌گیری کرد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جک ما، از نقش ریاست خود در علی‌بابا کناره‌گیری و این سمت را به دنیل ژانگ واگذار کرد. این جایگزینی از یک سال پیش اعلام شده بود؛ البته تا زمان برگزاری مجمع سالانه‌ی سهام‌داران، جک ما در هیئت مدیره‌ی علی‌بابا باقی خواهد ماند. او همچنین به‌صورت مادام‌العمر از شرکای علی‌بابا خواهد بود. این شرکا گروهی از مدیران ارشد علی‌بابا هستند که حق نامزدی (و در مورادی منسوب کردن) اعضای هیئت مدیره را دارند. جک ما در اطلاعیه‌ی سال گذشته گفته بود که خروج وی از گروه علی‌بابا بسیار تدریجی خواهد بود. وی گفت:
تنها چیزی که می‌توانم قول دهم این است که علی‌بابا هرگز به جک ما خلاصه نمی‌شود. اما جک ما همیشه متعلق به علی‌بابا خواهد بود.

در سال ۲۰۱۳، جک ما از عنوان مدیر عاملی علی‌بابا کناره‌گیری کرد و این جایگاه به جاناتان لو واگذار شد. در سال ۲۰۱۵، لو جای خود را به ژانگ، که در آن زمان مدیر اجرایی بود، داد.

نکته ی جالب این است که جک ما روزی را برای اعلام بازنشستگی خود از ریاست علی‌بابا انتخاب کرد که به‌عنوان روز معلم چینی‌ها معروف است. پیش از این، جک ما یک معلم زبان انگلیسی بود که هنوز نام مستعار Teacher Ma را دارد. او گفته است که قصد دارد وقت خود را به آموزش‌های انسان‌دوستانه اختصاص دهد.


کد خبرنگار : 28