به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ گروه خودروسازی فولکس واگن در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹، دوران جدیدی را آغاز کرد؛ عصر فناوری برقی بزرگترین گروه خودروسازی جهان، با تغییر لوگوی برند همراه شده است. مقامات فولکس واگن اعلام کردند که لوگوی شرکت با حرکت بهسوی تولید خودروهای برقی، عرضهی سومین محصول مهم تاریخ شرکت و فراموشکردن مشکلات گذشته در رسوایی آلایندگی، بازطراحی میشود.
از سال ۲۰۰۰ و با کمی تغییر در سال ۲۰۱۲، فولکس واگن از لوگوی سهبعدی با ترکیب رنگ سفید و آبی استفاده میکند، اما با رونمایی از خودرو برقی ID.3، ظاهر کلی برند تغییر کرد. لوگوی جدید، طرحی بسیار ساده و دوبعدی دارد؛ بهطور کلی، تمام خطوط استفادهشده در این طرح، نازکتر شدهاند اما «VW» هنوز هم بهراحتی مشاهده میشود. لوگوی جدید در محصولات مختلف میتواند با رنگهای متنوع باشد و پسزمینهی طرح، همرنگ بدنهی خودرو خواهد بود. مثلا در مدلهای GTI، رنگ لوگو قرمز خواهد بود.
این ادعا چندان دور از واقعیت نیست؛ فولکس واگن در ۱۵۴ کشور جهان نمایندگی، شعبه، فروشگاه و خدمات پس از فروش دارد. بهطور کلی فولکس واگن باید در سراسر جهان، حدود ۷۰ هزار لوگو را در نزدیک به ۱۰ هزار مراکز فروش و خدمات تعویض کند. باتوجه به ابعاد گستردهی این پروژه، مدیران ارشد فولکس واگن انتظار دارند که جایگزینی لوگوی جدید در تمام کشورها تا اواسط سال ۲۰۲۰ انجام شود.