تاریخ : 1398,چهارشنبه 20 شهريور17:36
کد خبر : 327711 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

لوگوی جدید فولکس واگن رونمایی شد

لوگوی جدید فولکس واگن با شعار عصر جدیدی در تاریخ شرکت و تولید خودروهای برقی، در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۹ رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ گروه خودروسازی فولکس واگن در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹، دوران جدیدی را آغاز کرد؛ عصر فناوری برقی بزرگ‌ترین گروه خودروسازی جهان، با تغییر لوگوی برند همراه شده است. مقامات فولکس واگن اعلام کردند که لوگوی شرکت با حرکت به‌سوی تولید خودروهای برقی، عرضه‌ی سومین محصول مهم تاریخ شرکت و فراموش‌کردن مشکلات گذشته در رسوایی آلایندگی، بازطراحی می‌شود.

از سال ۲۰۰۰ و با کمی تغییر در سال ۲۰۱۲، فولکس واگن از لوگوی سه‌بعدی با ترکیب رنگ سفید و آبی استفاده می‌کند، اما با رونمایی از خودرو برقی ID.3، ظاهر کلی برند تغییر کرد. لوگوی جدید، طرحی بسیار ساده و دو‌بعدی دارد؛ به‌طور کلی، تمام خطوط استفاده‌شده در این طرح، نازک‌تر شده‌اند اما «VW» هنوز هم به‌راحتی مشاهده می‌شود. لوگوی جدید در محصولات مختلف می‌تواند با رنگ‌های متنوع باشد و پس‌زمینه‌ی طرح، هم‎رنگ بدنه‌ی خودرو خواهد بود. مثلا در مدل‌های GTI، رنگ لوگو قرمز خواهد بود.

هدف اصلی در طراحی لوگوی جدید، اشاره به عصر تازه‌ی خودروهای برقی، جوان‌تر شدن، دیجیتال و مدرن بودن است. طرح کلی تاحدودی مشابه لوگوی دهه‌ی ۱۹۶۰ فولکس واگن است اما برای اولین‌بار، W به دایره‌ی لوگو چسبیده نیست. فرایند طراحی این لوگو طی دو ماه با مشارکت ۱۹ تیم داخلی و ۱۷ شرکت خارجی شکل گرفته است و قدم بزرگ بعدی، جایگزینی طرح جدید با نمونه‌ی فعلی خواهد بود. مدیران ارشد خودروساز مطرح آلمان اشاره کرده‌اند که تعویض لوگوی جدید با طرح فعلی، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های صنعتی در جهان خواهد بود.

این ادعا چندان دور از واقعیت نیست؛ فولکس واگن در ۱۵۴ کشور جهان نمایندگی، شعبه، فروشگاه و خدمات پس از فروش دارد. به‌طور کلی فولکس واگن باید در سراسر جهان، حدود ۷۰ هزار لوگو را در نزدیک به ۱۰ هزار مراکز فروش و خدمات تعویض کند. باتوجه به ابعاد گسترده‌ی این پروژه، مدیران ارشد فولکس واگن انتظار دارند که جایگزینی لوگوی جدید در تمام کشورها تا اواسط سال ۲۰۲۰ انجام شود.


کد خبرنگار : 28