تاریخ : 1398,جمعه 22 شهريور22:20
کد خبر : 327949 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

برای دانشجویان مشتاق حضور در پیاده‌روی امسال؛

۵ مرحله دریافت گذرنامه اربعین برای دانشجویان +جدول

دریافت گذرنامه یکی از فرآیندهایی است که هر دانشجو باید آن را طی کند پروسه ای که به دلیل وضعیت نظام وظیفه مسائل امور اداری آن شاید کمی وقتگیر باشد. بر همین اساس، ستاد اربعین دانشجویی رویه صدور گذرنامه برای دانشجویان مشمول را اعلام کرد.

به گزارش سرویس صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با پایان یافتن دهه اول محرم بسیاری از قشرهای مختلف مردم خود را برای پیاده روی اربعین آماده می کنند، مراسمی که در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر تنها از قشر دانشجو بودند و به نظر میرسد امسال نیز با توجه به موجه بودن غیبت سرکلاس درس این آمار تکرار و یا بیشتر شود.

دریافت گذرنامه یکی از فرآیندهایی است که هر دانشجو باید آن را طی کند پروسه ای که به دلیل وضعیت نظام وظیفه مسائل امور اداری آن شاید کمی وقتگیر باشد. بر همین اساس،  ستاد اربعین دانشجویی رویه صدور گذرنامه برای دانشجویان مشمول را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، دانشجویانی که قصد شرکت در پیاده روی اربعین را دارند و می‌خواهند گذرنامه بگیرند، باید ابتدا در سامانه evazifeh.police.ir ثبت نام کنند که پس از آن ناجا با استعلام از دانشگاه محل تحصیل دانشجو کد سخا را برای دانشجو ارسال می‌کند.

دانشجویان پس از دریافت کد سخا می‌توانند به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و درخواست صدور گذرنامه را ثبت کنند که پس از آن ظرف دو یا سه روز گذرنامه صادر خواهد شد، دانشجویان بعد از دریافت گذرنامه می‌توانند به سایت سماح مراجعه کرده و پس از ثبت نام مجوز خروج از کشور را دریافت کنند. گفتنی است، مدت زمان صدور گذرنامه درصورت تایید استعلام از سوی دانشگاه ۲ تا ۴ روز خواهد بود.


کد خبرنگار : 16