تاریخ : 1398,یکشنبه 24 شهريور06:18
کد خبر : 328128 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

بر اساس نظام رتبه‌بندی تایمز؛

دانشگاه یاسوج، دومین دانشگاه برتر کشور شد

بر اساس نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های معتبر دنیا در سال ۲۰۲۰ که از سوی موسسه تایمز منتشر شده، دانشگاه یاسوج جزو ۵۰۰ دانشگاه معتبر دنیا شد و رتبه دوم دانشگاه‌های کشور را کسب کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بر اساس نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های معتبر دنیا در سال ۲۰۲۰ که از سوی موسسه تایمز منتشر شده، دانشگاه یاسوج جز ۵۰۰ دانشگاه معتبر دنیا و رتبه دوم دانشگاه‌های کشور را کسب کرد.

بر اساس این رتبه‌بندی، دانشگاه یاسوج پس از دانشگاه صنعتی نوشیروانی در رده دوم دانشگاه‌های کشور و بالاتر از بقیه دانشگاه‌ها قرار گرفت.

رتبه بندی تایمز (timeshighereducation) یک نظام رتبه بندی بین المللی است که به رتبه بندی دانشگاه‌های دنیا می‌پردازد. این نظام رتبه بندی حدود یک هزار و ۴۰۰ موسسه آموزش عالی در سراسر دنیا را بررسی و ارزیابی کرده است.

رتبه بندی جهانی «آموزش عالی تایمز» یک جدول عملکرد جهانی است که دانشگاه‌ها را در تمام مأموریت‌های اصلی خود شامل «آموزش»، «تحقیق»، «انتقال دانش» و «چشم انداز بین المللی» داوری می‌کند.

شاخص‌های عملکردی در پنج حوزه آموزش (محیط یادگیری)؛ تحقیق (حجم، درآمد و شهرت)؛ استناد‌ها (تأثیر تحقیق)؛ چشم انداز بین المللی (کارکنان، دانشجویان و تحقیقات) و درآمد صنعت (انتقال دانش) تقسیم شده اند.


کد خبرنگار : 38