تاریخ : 1398,یکشنبه 24 شهريور14:43
کد خبر : 328154 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

یک ویلای کلاسیک می‌بایست چه ویژگی‌هایی داشته باشد

از ویژگی‌های شیوه کلاسیک می‌توان به بافت‌های شطرنجی، راه‌راه و گلدار در محیط درونی و بیرونی ویلا نام برد. در ویلاهای کلاسیک برای طراحی درونی ویلا از پرده‌ها با پارچه‌های راه‌راه و همچنین پارکت‌هایی با صورت منظم و دقیق استفاده می‌گردد.

خبرنامه دانشجویان ایران: در این مطلب قصد داریم ویژگیهای یک ویلای کلاسیک را بررسی کنیم. در صورتی که قصد طراحی ویلا کلاسیک دارید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

یک ویلای کلاسیک می‌بایست چه ویژگی‌هایی داشته باشد

طراحی ویلای کلاسیک
از دوران گذشته تا کنون ویلاهای کلاسیک از جمله سبک‌هایی است که با اقبال و توجه عموم مردم مواجهه شده است. مرتفع بودن ستون‌ها، مجسمه‌های زینتی، سرستون، طاق‌های با ارتفاع زیاد، ظریف‌کاری‌ها، از جمله شاخصه‌های مورد توجه در شیوه و سبک کلاسیک به‌شمار می‌رود که به‌طور معمول ویلاهای با سبک کلاسیک از آن برخوردار هستند.

در این نوع طراحی، نما و ظاهر استفاده می‌شود و اغلب از سنگ برای نمای بیرونی به‌کار برده می‌شود. در نماهای کلاسیک ویلاها نورپردازی از اهمیت بالایی برخوردار است.

در درون ویلاها با کاربرد سنگ‌های چشم‌نواز، دیوارهای مرتفع، ستون‌های بلند، مبلمان قدمتی، وسایل‌ زینتی مانند: قدی، مجسمه و... در همین‌حال ما شاهد به‌کار بردن رنگ‌ها زنده مانند کرم یا سفید در ویلای کلاسیک هستیم. همچنین برای طراحی ویلاهای از آب‌نماهایی با سبک طراحی سنتی نیز استفاده می‌گردد. برای نورپردازی و استفاده از روشنایی در ویلاهای کلاسیک، از روش‌های طبیعی و مصنوعی استفاده می‌شود.

استفاده از متریال در لوازم ساختمانی ویلاهای کلاسیک در مقایسه با سبک مدرن کمتر می‌باشد و اغلب برای طراحی نما از سنگ بهره برده می‌شود. با توجه به اینکه استفاده از تزئینات و متریال عالی این سبک از قیمت بالایی برخوردار است. برای کاهش هزینه می‌توان از سیمان و... در تزئینات استفاده کرد.

مشخصات ویلاهای کلاسیک

یک ویلای کلاسیک می‌بایست چه ویژگی‌هایی داشته باشد

تقارن
در طراحی ویلاهای کلاسیک تمام اجزا مانند فرش‌ها، مبلمان، تابلوها و.. با یکدیگر در همخوانی دارد. گاها امکان دارد که بعضی از افراد به این سبک علاقه چندانی نداشته باشند و به شیوه‌های مختلط با مدرن و تلفیقی تمایل بیشتری دارند، زیرا شخصیت تنوع‌طلبی دارند، ولی چنانچه شما طرفدار آرامش هستید در این سبک از ویلاها حس آرامش افزون‌تری دارد و بنا کردن یک ویلا با شیوه کلاسیک مناسب شماست.

حاشیه‌های نرم
در طراحی‌های کلاسیک نمی‌بایست از گوشه‌ها و زوایای تیز استفاده کرد و همواره تلاش می‌گردد از با بهره از خط‌های قوس‌دار آرامش بیشتری را در افراد به‌وجود آورند. در طراحی‌های اینگونه دکوراسیون، مبلمان و بالشتک‌ها خیلی لطیف و راحت به چشم می‌آیند و خط‌های تیره ندارند. در چنین طراحی‌های کوسن‌های زیادی استفاده گردیده است تا موجب تلطیف و همچنین تغییر محیط به سمت‌وسوی کلاسیک گردد.

رنگ‌های محافظه کارانه
در سبک‌های کلاسیک برعکس ویلاهای مدرن اکثرا از رنگ‌های بی‌طرف بهره می‌برند که از دیدگاه روانشناسی احساس ظرافت، مورد اطمینان بودن، رسمیت و قدرت را تحریک می‌کند. مشکی، سفید، قهوه‌ای، برنزی، شیری جزئی از رنگ‌های خنثی می‌باشند.

استفاده از چوب و نمای آن
از چوب و نمای آن در طراحی ویلاهای کلاسیک استفاده می‌شود. احتمال است که نرده‌ها، سقف و به صورت کلی در ظاهر ویلا به‌کار برده می‌شود که موجب دمیدن گرما و جذابیت در محیط و همچنین آرامش ذهنی ساکنین می‌گردد.

فرش‌های سنتی
در طراحی درونی ویلاهایی که به شیوه کلاسیک بنا می‌شوند به‌طور عادی از فرش‌های دست‌بافت و کلاسیک بهره برده می‌شوده، در این‌گونه از طراحی‌ها همچنین فرش‌هایی که با نخ‌های پلاستیکی و مانند این‌ بافته شده‌اند هرگز یافت نمی‌شود تا حس کلاسیک فضا همواره حفظ گردد.

طرح و الگوهای کلاسیک
از ویژگی‌های شیوه کلاسیک می‌توان به بافت‌های شطرنجی، راه‌راه و گلدار در محیط درونی و بیرونی ویلا نام برد. در ویلاهای کلاسیک برای طراحی درونی ویلا از پرده‌ها با پارچه‌های راه‌راه و همچنین پارکت‌هایی با صورت منظم و دقیق استفاده می‌گردد.

قرنیزها و گچ‌کاری‌های زیبا
نحوه گچ‌کاری و قرنیزها در ویلاهای کلاسیک همراه با ریز‌کاری‌هایی چشم‌نواز و محکم و همچنین رنگ‌هایی سنتی که به‌طور معمول به رنگ سفید عاجی می‌باشد، است.

ولی با این وجود، ضروری نیست که قطعا از گچ‌کاری و قرنیزهای سنتی بهره برده شود ولی این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است که همیشه ارکان تعادل که شامل ویژگی‌‌های مهمی از یک طراحی کلاسیک می‌باشد در آن رعایت شود.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر درمورد طراحی ویلا کلاسیک و ویلا مدرن به سایت مدرن ویلا (www.modernvillaco.com) مراجعه نمایید.

 


کد خبرنگار : 16