تاریخ : 1398,یکشنبه 24 شهريور15:40
کد خبر : 328168 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

برنامه‌های وزارت علوم در سال تحصیلی جدید

وزیر علوم درباره مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه در سال تحصیلی جدید گفت: در این حوزه ما دو برنامه مدنظر داریم، اول اینکه آموزش های خود را بر اساس اصول کیفی و کاربردی پیش ببریم و دانش آموختگانی با مهارت تر در عرصه عمل و کارآفرینی داشته باشیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، منصور غلامی امروز در حاشیه نشست رؤسای دانشگاه های کشور در دانشگاه علامه در جمع خبرنگاران درباره مهمترین برنامه های وزارت علوم همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در این حوزه ما دو برنامه مدنظر داریم، اول اینکه آموزش های خود را بر اساس اصول کیفی و کاربردی پیش ببریم و دانش آموختگانی با مهارت تر در عرصه عمل و کارآفرینی داشته باشیم.

وی ادامه داد: برنامه بعدی ما حضور بیشتر در عرصه تحقیق و انجام پروژه های تحقیقاتی به منظور کاهش مسائل و مشکلات جامعه و مسائل تولیدی و صنعتی است.

وزیر علوم در ادامه به آیین نامه مقابله با تقلب علمی اشاره کرد و گفت: این آیین نامه مصوبه مجلس است و آیین نامه اجرایی آن از سوی دولت مصوب و ابلاغ شده است. در این زمینه کارگروه هایی در دانشگاه ها تشکیل شده است، برای اینکه این کارگروه ها در دانشگاه ها هماهنگ باشند، در جلسه امروز این مسئله بحث و بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: دانشگاه ها و وزارت علوم با این پدیده که متأسفانه شأن آموزش عالی را زیر سؤال برده است، برخورد می کنند، این تلاش از خیلی قبل شروع شده و امسال نیز به صورت جدی تک تک دانشگاه ها این موضوع را پیگیری کرده و با آن برخورد می کنند.

غلامی در ادامه به آخرین وضعیت دانشمند بازداشتی ایرانی در آمریکا (پروفسور مسعود سلیمانی) اشاره کرد و گفت: دست ما به مراکزی که این فرد را بازداشت کرده اند نمی رسد، ولی وزارت امور خارجه پیگیر این موضوع است و وزارت علوم نیز تمام تلاش خود را در این زمینه به کار می گیرد.