تاریخ : 1398,دوشنبه 25 شهريور15:08
کد خبر : 328315 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

اسکان دانشجویان دختر متقاضی خوابگاه قم

رئیس دانشگاه قم اعلام کرد: تمام ۲ هزار دانشجویان دختر متقاضی خوابگاه دانشگاه قم در خوابگاه های ملکی و داخل دانشگاه اسکان داده شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، حجت الاسلام عسکر دیرباز اعلام کرد: برای سال تحصیلی جدید تمام دانشجویان دختر متقاضی خوابگاه دانشگاه قم، در خوابگاه های ملکی داخل دانشگاه اسکان داده شدند.

وی ادامه داد: حدود ۲ هزار نفر از دانشجویان دختر دانشگاه قم در خوابگاه های ملکی اسکان داده شدند این کار باعث شده تا خانواده ها اطمینان پیدا کنند که دختران آنها داخل دانشگاه با امنیت کامل هستند.

رئیس دانشگاه قم گفت: دانشگاه قم طی ۵ سال گذشته میزبان بیش از ۱۲۵۰۰ دانشجوی غیر بومی در سرای دانشجویی بوده و اخیرا نیز مجوز ساخت یک سرای ملکی ۴۰۰ نفره از صندوق رفاه دانشجویان و منطقه ۴ کشور در سال ۹۷ اخذ کرده که می بایست اعتبارات ساخت آن نیز در گام های بعد جذب شود.

وی ادامه داد: همچنین توانستیم سراهای دانشجویی معصومیه، شهیدان میرباقری و گل آور را در سال های ۹۶ و ۹۷ با مساعدت های صندوق رفاه دانشجویان دو رتبه ارتقا دهیم.

حجت الاسلام دیرباز گفت: ایجاد اتاق مشاوره و سلامت جسم با تجهیز دستگاههای قابل قبول، تجمیع سراهای دانشجویی پسران و راه اندازی سیستم کنترل تردد مکانیزه، ایجاد زمین چمن مصنوعی(در سال ۹۷) در سراهای دانشجویی پسران و ایجاد دو اتاق تندرستی در سراهای دختران و پسران (در سال ۹۷) با مساعدت صندوق رفاه دانشجویان و سازمان امور دانشجویان از دیگر اقدامات و خدماتی است که به دانشجویان ارایه شده است.