تاریخ : 1398,دوشنبه 25 شهريور15:29
کد خبر : 328320 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

شفافیت آرای نمایندگان اعتماد جامعه را بالا می‌برد

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: شفافیت آرا و نظرات مسئولین، اعتماد عمومی را در جامعه بالا می‌برد و زمینه مطالبه‌گری مردم از مسئولان را فراهم می کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، امین نوریان دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران ضمن تاکید بر اهمیت شفافیت آرا و نظرات مسئولینگفت: یکی از توصیه‌های امیرالمومنین(ع) به مدیران زمان خود، پنهان کاری نکردن با مردم است، لازمه پیشرفت کشور و تامین منافع عمومی مردم این است که مسئولین خود را خادم ملت بدانند و با مردم روراست باشند و مردم نیز از مسئولین حمایت و مصالح کشور را مطالبه کنند.

وی افزود: شفافیت آرا و نظرات مسئولین، اعتماد عمومی را در جامعه بالا می‌برد و زمینه مطالبه گری مردم از مسئولین را فراهم می کند.

دانشجوی رشته مدیریت دولتی دانشگاه تهران اضافه کرد: شفاف نبودن آرای نمایندگان مجلس، موجب می شود عده ای مردم را فریب دهند و از اعتماد مردم سو استفاده کنند.

نوریان یادآور شد: دانستن و مطالبه گری حق ملت است، نباید این حق از مردم سلب شود. مسئولین باید نظرات و عملکرد خود را به طور واضح در دسترس مردم قرار دهند.

وی افزود: نمایندگان مجلس به جای توهین و طلبکاری از منتقدین، پاسخگوی انتقادات باشند. چرا عده ای از نمایندگان مجلس به دنبال پنهان بودن آرای خود هستند؟ و در مقابل شفافیت آرا مقاومت می‌کنند؟ چرا بعضی مسئولین عملکرد خود را برای مردم روشن نمی کنند؟