تاریخ : 1398,دوشنبه 25 شهريور18:12
کد خبر : 328338 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

آمادگی دانشگاه خواجه نصیر برای سال تحصیلی جدید

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در مورد تمهیدات و اقدامات دانشگاه برای آغاز سال تحصیلی جدید گفت: تعمیر، تجهیز و فضاسازی سرای دانش که محل اقامت ۷۰۰ دانشجوی پسر است، در طول تابستان انجام شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، عبدالمجید خشنود روز دوشنبه  در آستانه سال تحصیلی جدید در خصوص اهم فعالیت‌های معاونت دانشجویی این دانشگاه اظهار کرد: این دانشگاه دارای ظرفیت حدود دو هزار دانشجوی خوابگاهی است که از این تعداد حدود ۶۰۰ دانشجوی دختر و ۱۴۰۰ دانشجوی پسر است.

وی افزود: با توجه به اینکه جمعیت قابل توجهی از پسران حدود ۷۰۰ نفر در مجموعه سرای دانشجویی دانش ساکن هستند، تعمیرات و فضاسازی این مجموعه خوابگاهی در دستور کار معاونت دانشجویی قرار گرفت و تعمیر و تجهیز زیربنایی سرای دانشجویی دانش شامل سرامیک سازی کف اتاق ها و نقاشی و ایمن سازی رفت و آمد در راستای اجرای طرح HSE (ایمنی و سلامت) و نیز فضا سازی خوابگاه و تاسیس بوفه آن در فضای باز در طول تابستان جاری به انجام رسید.

خشنود گفت: در همین راستا با توجه به استفاده دانشجویان ساکن سرای دانش از سلف سرویس پردیس هوافضا و ریاضی، دانشگاه تعمیر و تجهیز این رستوران را که سال ها به انجام نرسیده بود را پیگیری و تغییرات قابل توجهی در آن چه به لحاظ زیربنایی و فضاسازی با حمایت دانشگاه و صندوق رفاه دانشجویان ایجاد کرد.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی تصریح کرد: از سال ۹۷ تلاش همه جانبه ای برای توسعه و تثبیت موضوع ایمنی و سلامت مطابق استانداردهای لازم و قانونی در معاونت دانشجویی دانشگاه آغاز شده است. در قرارداد همکاری با یکی از شرکت های عامل HSE از همه اماکن دانشجویی شامل خوابگاه‌ها، رستوران ها و اماکن ورزشی بازدید به عمل آمد و از آن بازدید گزارش تهیه شد.

خشنود گفت: تلاش برای توسعه و تثبیت ایمنی و سلامت مطابق استانداردهای لازم و قانونی و آموزش کلیه کارکنان در قالب کارگاه‌های فشرده ایمنی و سلامت( HSE ) از مهمترین برنامه‌های اجرا شده در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی است.

این عضو هیات علمی ادامه داد: آموزش همه کارکنان معاونت دانشجویی در قالب کارگاه های فشرده ایمنی و سلامت (HSE) در تابستان جاری انجام شد و شرکت مذکور رابط بین معاونت و کلیه پیمانکاران برای نظارت حقوقی و اجرایی بر موضوع ایمنی وسلامت تعیین شد. این پیمانکاران شامل پیمانکار حمل و نقل، پیمانکار غذا و برخی پیمانکاران تاسیسات و تعمیرات معاونت دانشجویی هستند.

خشنود گفت: تشکیل، ساماندهی و تثبیت ستاد نشاط دانشجویان سراهای دانشجویی در راستای برگزاری گلگشت های نشاط محور و کارگاه های مشاوره و نیز فضاسازی سراهای دانشجویی جزو برنامه‌های اجرایی این دانشگاه است.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی افزود: واگذاری تمام فرآیند تامین مواد اولیه، پخت و توزیع غذای دانشجویی به یکی از پیمانکاران دانشگاه های علوم پزشکی با هدف تامین بهداشت و تضمین ایمنی و سلامت غذا از برنامه‌های این معاونت در سال تحصیلی جدید است.

خشنود افزود: همچنین در این طرح ۵۰ درصد پخت غذا و به خصوص غذای بخشی از سراهای دانشجویی در محل متمرکز رستوران پیمانکار انجام می شود که همه استانداردهای لازم برای بهداشت و سلامت را دارد.

وی در خصوص بحث تغذیه در این دانشگاه گفت: تا سال ۹۶ تمام فرآیند تامین مواد اولیه، پخت و توزیع بر عهده دانشگاه و کارکنان آن بود که این موضوع مشکلات زیادی را با خود به همراه داشت و از نظر کیفیت با وجود تلاش کارکنان به حد مطلوبی نرسید.

خشنود ادامه داد: از سال ۹۷ به تدریج فرآیند واگذاری ۵۰ درصد سلف ها به پیمانکار شروع شد و در سال های ۹۷ و ۹۸،  ۱۰۰ درصد تامین فرآیند مواد اولیه، پخت غذا و توزیع در اختیار پیمانکار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: عمده غذای خوابگاه‌ها در رستورانی متمرکز در بیرون دانشگاه و با استاندارهای مناسب پخت و توزیع می‌شود.

خشنود در خصوص ستاد حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی گفت و ادامه داد: ستاد نشاط افزایی از حدود یک سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد و مجموعه‌ای از همه عاملان فعالیت ‌های فرهنگی و اردویی و اجرایی شامل مدیریت فرهنگی دانشگاه، جهاد دانشگاهی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و تشکل‌های شورای صنفی ستاد مشترکی را تشکیل و جلسات متعددی در سال ۹۷ برگزار کردند. برنامه‌ریزی جامع گلگشت‌ها و مراسم هایی با هدف افزایش نشاط هدفمند در حوزه دانشجویی به خصوص دانشجویان ساکن سراهای دانشجویی در ماموریت این مجموعه قرار گرفت و برنامه‌های اجرایی خوبی در این زمینه در سال ۹۸- ۹۷ اجرا شد.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای از گلگشت‌های مختلف با محور تهران گردی انجام و رضایت مندی خوبی از طرف دانشجویان در این زمینه ایجاد شد. همچنین با توجه به تداوم فعالیت این ستاد برنامه‌ریزی برای سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ به خوبی انجام و برنامه جامع نشاط افزایی دانشجویان با محوریت دانشجویان سراهای دانشجویی تدوین خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد: بسته متنوعی از مجموعه گلگشت‌ها، کارگاه‌های مشاوره و برخی فضاسازی‌ها در خوابگاه‌ها را که در تامین بودجه با مشکلاتی روبرو است، در نظر داریم.