تاریخ : 1398,دوشنبه 25 شهريور19:57
کد خبر : 328352 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

وزارت علوم باید تحولات اساسی در دانشگاهداری ایجاد کند

رئیس دانشگاه سوره گفت: وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید تحولات اساسی در دانشگاهداری ایجاد کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محمدحسین ساعی امروز در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس جدید این دانشگاه که در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه ایده انقلاب اسلامی به درستی فهم نشده است، اظهار داشت: متأسفانه نتوانستیم ادبیات نظری مناسبی را برای فهم انقلاب اسلامی داشته باشیم. انقلاب اسلامی با تحجر و روشن‌فکری جمع نمی‌شود، دارای ماهیت پیچیده‌ای است و به سادگی قابل فهم نیست.

وی افزود: انقلاب اسلامی قطعا برگشت به سنت نبوده و همچنین پست مدرن هم نیست بلکه بعد جدیدی است که ما نتوانستیم آن را واضح و تبیین کنیم.

ساعی با بیان اینکه در آغاز قرن ۲۱ اصل ایده دانشگاه با چالش‌هایی مواجه است، گفت: شیوه‌های آموزش در دانشگاه ها از جمله مسائلی است که باید به آن فکر کنیم. فناوری اداره دانشگاه‌های ما با مشکل روبروست و وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید تحولات اساسی در دانشگاهداری ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه سوره ادامه داد: هنر در کنار سیاست و اقتصاد، شأن استقلالی دارد درحالی‌که از فرهنگ مستقل نیست. هنر باید دارای مقصد و قبله‌ و به مفاهیم والای انسانی توجه داشته باشد.

ساعی با اشاره به اینکه هنوز دستگاه‌های معناساز در فرهنگ و هنر در دنیا دچار عقب‌افتادگی هستند، خاطرنشان کرد: دانشگاه سوره، دانشگاه نظام است و وزارت علوم، سازمان تبلیغات اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به این دانشگاه کمک کنند تا به نقطه تحولی نزدیک‌تر شوند.

وی با تأکید بر ایجاد همگرایی میان دانشگاه سوره و حوزه هنری گفت: تلفیق دانشگاه و حوزه هنری می‌تواند به محصولی منجر شود که دارای برکاتی است.