تاریخ : 1398,دوشنبه 25 شهريور20:37
کد خبر : 328363 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

اجرای طرح پایش سلامت دانشجویان جدیدالورود از اول مهر

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: طرح سراسری پایش تندرستی دانشجویان جدید الورود از اول مهرماه در مراکز تندرستی و مشاوره دانشجویی ۷۱ دانشگاه کشور اجرا می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از سازمان امور دانشجویان، محمد حسین علیزاده با اشاره به تدوین کارنامه سلامت برای دانشجویان گفت: امسال برای اولین بار در کشور و به صورت یکپارچه  طرح پایش سلامت جسمانی دانشجویان جدید الورود توسط ادارات تربیت بدنی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی اجرا می شود.

وی افزود: زمان اجرای این طرح از آغاز سال تحصیلی تا پایان ترم اول سال تحصیلی است و بر اساس این طرح، وضعیت جسمانی دانشجویان از نظر تجزیه و ترکیب بدنی، ساختار قامتی و آمادگی جسمانی مورد سنجش  و ارزیابی قرار می گیرد.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: بر اساس کارنامه و نتایج  حاصله از طرح پایش سلامت جسمانی دانشجویان که با ابزارها و آزمونهای دقیق صورت می گیرد؛ در صورت وجود مشکلات و ناهنجاریهای مرتبط مشاوره های لازم به دانشجویان  برای رفع مشکلات جسمی ارائه می شود و دانشجویان از خدمات مراکز تندرستی دانشگاهها استفاده می کنند.

علیزاده افزود: در سال گذشته علیرغم اختیاری بودن این طرح، بیش از ۴۰ دانشگاه در آن شرکت کردند و در سال جدید با عنایت به الزامی بودن انجام آن و تجهیز ۷۱مرکز تندرستی در دانشگاهها قطعا شاهد پوشش جمعیت بیشتری در طرح خواهیم بود.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای مطلوب  طرح سراسری  پایش  تندرستی دانشجویان کارگاه  آموزشی " دستیاری مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی"  روز ۲۷ شهریورماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر  و با  حضور ۱۵۰ نفر از کارشناسان  آقا و خانم  فعال در زمینه پایش و تندرستی ادارات تربیت بدنی دانشگاهها برگزار می شود.