تاریخ : 1398,سه شنبه 26 شهريور14:11
کد خبر : 328459 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

بحث حجاب و عفاف در دانشگاه رعایت شود

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها گفت: در زمینه رعایت حریم پوشش و عفاف شرعی و قانونی حرکت هایی در دانشگاه ها شروع شده و قرار است دوباره به اجرای بحث حجاب و عفاف در دانشگاه ها توجه شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از حجت الاسلام مصطفی رستمی در گفتگو با  مهر با اشاره به بحث حجاب و عفاف در دانشگاه ها گفت: در بحث نوع حضور افراد در محیط های اجتماعی و رعایت حریم پوشش و عفاف شرعی و قانونی حرکت هایی در دانشگاه ها شروع شده است و بخش هایی عالی در این زمینه داریم در حالی که بیگانگان در حال تلاش برای برهم زدن این فضا هستند.

وی ادامه داد: برای مقابله با این تلاش ها، مقام معظم رهبری به هیئت دولت تذکر دادند که تلاش خود را انجام دهند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها افزود: در دانشگاه‌ها هم تلاش های خوبی می شود و موضوع «پوشش حرفه ای دانشجو» و آیین نامه پوشش در همه دانشگاه های مطرح دنیا وجود داشته و ضوابطی برای نوع حضور مجموعه دانشگاهیان در فضاهای عمومی وجود دارد در فضای وزارت علوم در این زمینه هم تلاش هایی شده و برنامه هایی وجود دارد.

وی تاکید کرد: بحث حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها وجود داشته و بناست همان قوانین که در دانشگاه ها وجود داشته دوباره به اجرای آن توجه شود.

حجت الاسلام رستمی درباره وضعیت حجاب در دانشگاه ها گفت: وضعیت در دانشگاه ها مثل جامعه است در حوزه هایی با توجه به سبک زندگی جدید و بحث فضای مجازی، تغییراتی را شاهد هستیم که گاهی وقت ها با عرف، قوانین فرهنگ ایرانی سازگار نیست.