تاریخ : 1398,سه شنبه 26 شهريور21:56
کد خبر : 328521 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

پیام مکتوب شاه مغرب به همتای سعودی

شاه مغرب با ارسال نامه‌ای به همتای سعودی خود ضمن محکوم کردن حمله به تأسیسات نفتی آرامکو، بر ایستادگی در کنار عربستان سعودی تأکید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «محمد ششم» شاه مغرب نامه‌ای به «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی ارسال و طی آن حمله به تأسیسات نفتی این کشور را محکوم کرد.

شاه مغرب در این نامه خود آورده است که حمله به آرامکو تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی است.

بنابر گزارش خبرگزاری مغرب (MAP)، محمد ششم در پیام خود بر همبستگی مغرب با عربستان سعودی و ایستادگی کامل در کنار این کشور برای مقابله با هر گونه تهدیدی علیه حاکمیت ملی آن و هر گونه تلاش برای بر هم زدن امنیت و ثبات عربستان تأکید کرده است.

شاه مغرب همچنین تأکید کرد که «امنیت و ثبات عربستان سعودی جزء لاینفک امنیت و ثبات مغرب است».

روز شنبه پس از آنکه خبرهایی درباره آتش گرفتن تأسیسات نفتی آرامکوی سعودی منتشر شد، «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، یگان پهپادی این کشور با ۱۰ پهپاد پالایشگاه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در «شرقیه» سعودی را هدف قرار داده است.

سرتیپ «یحیی سریع» افزود: «این عملیات در چارچوب حق طبیعی و مشروع ما در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن صورت گرفت.»

بقیق در فاصله حدود ۷۵ کیلومتری جنوب شهر الدمام در منطقه الشرقیه واقع شده و به دلیل آنکه تأسیسات اصلی شرکت آرامکو در این منطقه واقع است، یکی از مهم‌ترین شهرها به شمار می‌آید.