تاریخ : 1398,شنبه 30 شهريور13:32
کد خبر : 328922 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

درخواست رئیس موسسه لغت‌نامه دهخدا از سازمان سنجش

رئیس موسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه تهران از سازمان سنجش درخواست کرد همچنان برگزاری آزمون "سامفا" (سنجش استانداردهای مهارت‌های فارسی) توسط این سازمان انجام شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دکتر علی درزی در گفت‌وگو با ایسنا، از برگزاری پنجمین دوره آزمون «سامفا» در این موسسه خبر داد و گفت: این آزمون را سازمان سنجش برای دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در ایران برگزار می‌کند و آزمونی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

وی با بیان این‌که مدرک این آزمون مشابه مدرک تافل و آیلتس برای دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور است، گفت: زمان اعلام نتایج آزمون سامفا توسط سازمان سنجش (سازمان برگزارکننده) تعیین می‌شود.

دکتر درزی در ادامه یادآور شد: مقرر است این آزمون سالی چندین بار برای دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در کشور برگزار شود. زیرا بنا بر قانون سازمان دانشجویان شرط فارغ‌­التحصیلی دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در ایران شرکت در این آزمون تا قبل از پایان تحصیل آنان است.

رئیس موسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در این آزمون مهارت‌های زبان‌آموزان در چهار بخش شنیداری، خواندن، نوشتاری و گفتاری سنجیده می‌شود.

گفتنی است پیش از این زمزمه‌هایی مبنی بر درخواست برخی سازمانها و مراکز مرتبط با زبان و ادبیات فارسی در خصوص درخواست کسب مجوز برگزاری این آزمون مطرح شده بود.