تاریخ : 1398,شنبه 30 شهريور19:25
کد خبر : 328982 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تشکر کسبه و اهالی محدوده دانشگاه تهران از گلپایگانی

کسبه و اهالی محدوده طرح توسعه دانشگاه تهران در طی نامه ای ازعبدالرضا گلپایگانی معلون شهرسازی و معماری شهرداری تهران به دلیل مواضع دلگرم‌کننده و همراهی با مردم تشکر کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پس از برگزاری نشست مردمی «راهی که آمدیم»، اهالی و کسبۀ محدودۀ طرح توسعۀ دانشگاه تهران در نامه‌ای از مهندس گلپایگانی به دلیل مواضع دلگرم‌کننده و همراهی با مردم تشکر کردند. در این نامه اما به این موضوع اشاره شده که دانشگاه تهران بدون توجه به مصوبۀ شورایعالی شهرسازی و معماری، همان طرح پیشین را برای بررسی به دبیرخانۀ کمیسیون ماده ۵ شهرداری ارسال کرده است.

به موجب مصوبۀ شورایعالی شهرسازی، املاک مردم از طرح خارج شده و آنها می‌توانند از تمامی حقوق مالکانۀ خود بهره‌مند شوند. این مصوبه همچنین دانشگاه تهران و شهرداری را مکلف کرده است ظرف مدت 6 ماه با تغییر رویکرد اساسی و با هدف جلب حداکثری مشارکت ذی‌نفعان و ذی‌نفوذان طرح جدیدی برای محدودۀ طرح ساماندی بافت پیرامون دانشگاه تهیه نمایند.

اکنون که بیش از ۴ ماه از مهلت معین‌شده در مصوبه می‌گذرد، دانشگاه کوچکترین اقدامی در راستای تمکین به مصوبه مذکور انجام نداده و تمام این مدت را مشغول لابی‌گری برای باطل کردن مصوبۀ شورایعالی شهرسازی و معماری بوده است.

این‌گونه قانون‌شکنی و نادیده گرفتن حقوق مردم از متولیان طرحی که ادعا دارند طرح‌شان از قانونی‌ترین طرح‌های توسعه‌ای کشور است، جای شگفتی دارد.


کد خبرنگار : 85