تاریخ : 1398,یکشنبه 31 شهريور02:11
کد خبر : 329055 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

با حضور مسئولان دانشگاهی؛

مشکلات صنفی دانشگاه شیراز مورد بررسی قرار گرفت

نشستی با حضور تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شیراز و با حضور مقام رئیس دانشگاه و معاون آموزشی و مسئول نهاد رهبری دانشگاه در دانشگاه شیراز برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز نشستی با حضور تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شیراز و شورای صنفی با حضور علیرضا افشاری فر قائم مقام رئیس دانشگاه و معاون آموزشی و حجت‌الاسلام نیری مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه در سالن جلسات ساختمان مدیریت دانشگاه برگزار شد.

کیفیت غذا بهتر می‌شود
علیرضا افشاری فر، قائم مقام دانشگاه شیراز با اشاره افزایشِ قیمت غذای دانشجویی و کسر مبلغ سه هزارتومان بابت عدم گرفتن غذای رزرو شده در هر وعده غذایی مطرح کرد: کیفیت و قیمت غذا از سلف سرویس بازدید‌های بیشتری می‌کنیم و ان شالله به زودی نتایج آن را اعلام خواهیم کرد. هم چنین در مورد جریمه سه هزار تومان بابت نگرفتن غذای سلف تصمیم منطقی تری به زودی خواهیم گرفت.

اسکان خواهران کمتر از دو روز دیگر انجام خواهد شد
افشاری فر با اشاره مشکلات سکونت دانشجویان خواهر در خوابگاه و عدم اسکان مناسب دانشجو‌های سنواتی و نبود خوابگاه تا تاریخ ۲۰مهر تصریح کرد: دانشجویان دختر همیشه دغدغه ما بوده است. به همین دلیل، تلاش می‌کنیم طی صحبت و برنامه ریزی با معاونت دانشجویی، مشکل اسکان خواهران کمتر از دو روی دیگر حل شود.   

قول مساعدت مسئولان استان فارس برای احداث پایگاه اورژانس
مقام دانشگاه شیراز با اشاره به در خواست دانشجویان وجود آمبولانس در منطقه باجگاه و دانشکده کشاورزی گفت: با توجه به این که یک پایگاه اورژانس در شهر زرقان و یک پایگاه در زیبا شهر وجود دارد، امکان احداث پایگاه اورژانس در دانشگاه کشاورزی از لحاظ قانونی وجود ندارد و تجهیز هر پایگاه در سال، بیش از یک میلیارد تومان هزینه دارد. پس از برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان مجلس فارس و مسئولین استان و اعلام دلایل کافی رئیس اورژانس قول مساعدت دادند تا با وزیر صحبت کنند و موافقت احداث این پایگاه را بگیرند. دانشگاه در گذشته نیز برای حضور اورژانس در دانشکده کشاورزی نامه نگاری‌ها و جلسات متعددی داشته بود که مستندات آن موجود است.

افشاری فر با اشاره به برخورد نامناسب بعضی از کارمندان و مسئولین دانشگاه با دانشجو‌ها ظهار کرد: برخورد نامناسب بعضی از کارمندان را بررسی می‌کنیم و در صورتی که موردی مشاهده کردید، می‌توانید به دفتر ریاست، حراست و دفتر نهاد اطلاع رسانی کنید تا پیگیری شود.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام نیری مسئول نهاد رهبری در دانشگاه با اشاره اعتراض دانشجویان به ایجاد بوفه جدید در کتابخانه‌ خوارزمی و ایجاد مزاحمت برای مطالعه‌ دانشجویان تاکید کرد: در خصوص بوفه خوارزمی، دلایل مستدل خود را طی نامه اعلام کنید تا بررسی شود قرار نیست فضای مطالعه دانشجویان کمتر شود قرار است قسمتی از حیاط کتابخانه خوارزمی به بوفه اضافه شود. افرادی که در فضای مجازی این بوفه رو به نهاد رهبری نسبت داده اند اشتباه گفتند و نهاد رهبری دانشگاه هیچ نقشی در آن ندارد.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه شیراز با اشاره به برخورد مصرف و پخش مواد مخدر در دانشگاه بیان کرد:حراست دانشگاه تلاش زیادی برای مقابله با مصرف مواد مخدر در خوابگاه و دانشگاه انجام می‌دهد و تاکنون با موارد زیادی نیز برخورد شده است. در صورتی که اطلاعاتی در خصوص توزیع یا مصرف مواد مخدر در خوابگاه داشتید، به حراست اطلاع دهید تا اقدامات لازم انجام شود.